Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Aproape 88% dintre românii care sunt interesați de CM de fotbal din Brazilia vor urmări meciuri la televizor

Echipa Braziliei este desemnată de unul din trei români drept viitoare câștigatoare a Campionatului Mondial de Fotbal din 2014, potrivit sondajului realizat de Ipsos. Mai mult de 60% dintre români asociaza evenimentul sportiv cu Coca-Cola, ca principal sponsor.
logo-cm-2014

Românii dau la mare distanță Brazilia drept câștigătoare a Campionatului Mondial de Fotbal (27% din cei chestionați mizează pe Brazilia, față de 19% pentru Spania). Pronosticurile sunt mai strânse în privința țării împotriva căreia va juca Brazilia în finală – Spania sau Germania.

Totuși, neavând reprezentantă în competiție, românii sunt mai degrabă pasivi față de fotbal, atât ca intenție de vizionare (44% vor urmări numai ocazional meciurile), cât și ca nivel de informare față de Campionatul Mondial (numai 33% cunosc informații detaliate).

Șapte din zece români au declarat că vor urmări Campionatul Mondial, însă proporția acestora ar putea ajunge la nouă din zece, dacă sunt luați în calcul și cei care sunt momentan indeciși.

Grupul nehotărâților (16%) e puțin probabil de convins, mai ales că segmentul este alcătuit în mare parte din femei, sub 35 ani, necasătorite și pasive pe rețelele de socializare online.

Majoritatea românilor care declară că vor umări meciurile aleg modalitatea cea mai simplă –  la televizor (aproximativ nouă din zece), doar trei din zece români intenționând să urmărească meciurile pe internet. Sunt preferate în mai mică măsura tableta – 8% și telefonul mobil – 4%.

Studiul Ipsos arată că una dintre nemulțumirile legate de Campionatul Mondial de Fotbal este accentul puternic pus pe sponsorizarea evenimentului de către corporații și mai puțin pe aspecte legate de sport și sportivitate – nemulțumire resimțită mai ales în rândul țărilor dezvoltate sau al celor mai interesate de sport efectiv.

România este preocupată în foarte mică măsură de accentul pus pe corporații (22%), comparativ cu media globala (31%) sau cu alte țări: Franța (50%), Marea Britanie (44%) sau Brazilia (60%).

Românii sunt mai receptivi la numele sponsorilor: în medie, un român poate spune spontan un numar de 7 sponsori ai Campionatului Mondial – comparativ cu Marea Britanie (4) sau Franța (5).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii