Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Tech |
|

Apple se face verde până în 2030

Apple a anunțat că plănuiește să devină o companie cu emisii de carbon neutre până în anul 2030, pe toate palierele sale de afaceri, de la lanțul de aprovizionare până la producție.
 aboneaza-te
apple_nso-bangkok_ratchaprasong_07282020_Full-Bleed-Image.jpg.large

 În momentul de față, compania americană și-a atins deja obiectivul de a avea o  amprentă neutră pentru operațiunile sale de la nivel global, astfel încât noul angajament înseamnă că, la finalul acestei decade, toate produsele care poartă logo-ul Apple vor avea impact zero asupra mediului. 

Tim Cook, CEO-ul Apple, a declarat cu această ocazie că mediul de afaceri are o oportunitate uriașă să construiască un viitor mai sustenabil, un viitor bazat pe grija comună față de planetă. „Inovațiile pe care le implementăm nu sunt bune doar pentru planeta pe care trăim, ci ne ajută să dezvoltăm produse care sunt mai eficiente energetic și ne oferă noi resurse de energie curată peste tot în lume. Acțiunile bazate pe schimbarea climatică pot fi baza unei noi ere, cu un potențial enorm de dezvoltare, crearea unor locuri noi de muncă și creștere economică durabilă. Prin decizia noastră de a deveni o companie cu amprenta de carbon neutră, sperăm să producem un efect în lanț în toată economia, care să ducă la o schimbare evidentă”, spune Tim Cook.


Metodele de neutralizare a carbonului

Reprezentanții Apple au indicat câteva direcții de acțiune pentru atingerea scopului propus: designul să aibă un impact minim asupra mediului, folosindu-se materiale reciclabile acolo unde este posibil; dezvoltarea unor noi metode  de prelucrare a aluminiului fără emisii de carbon, folosirea energiei din surse regenerabile – și aici vorbim inclusiv de proiecte inițiate de la zero de Apple -, diminuarea carbonului deja existent prin plantarea de arbori în țări precum Columbia, China, Kenya sau Statele Unite. 

 

Microsoft – al nostru-i mai verde

Apple nu este primul gigant american din domeniul tehnologiei care a anunțat o strategie ambițioasă în privința protejării mediului. În luna ianuarie, Microsoft a anunțat un plan și mai ambițios – acela de a deveni o companie care are emisii negative de carbon, termenul-limită fiind tot 2030. Mai exact, Microsoft își propune să elimine din atmosferă mai mult carbon decât emite prin activitatea de producție și să-și anuleze emisiile istorice de carbon până în 2050 – ceea ce ar fi cu adevărat o premieră la nivel global.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii