Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Anuarul Media Expres va apărea în luna decembrie cu actualizarea statisticilor privind industria de distribuție TV

Anuarul Media Expres, pregătit pentru publicare în luna decembrie 2015, înregistrează pe piața din România un număr de 273 de companii de distribuție TV prin cablu și IPTV – care au avut cifre de afaceri în 2014, raportate pe site-ul Ministerului de Finanțe, în sumă totală de 756,6 milioane de euro, informează Media Expres.
anuarul Media Expres

Aceste companii au avut în 2014 venituri totale de 936,4 milioane de euro și o pierdere cumulată de 61 milioane de euro (cursul mediu în 2014 a fost de 4.4446 lei pentru un euro).

Ediția din acest an a Anuarului Media Expres prezintă în premieră și cifrele de afaceri pentru piața de televiziune din România, care înregistra la momentul septembrie-octombrie 2015 un număr de 56 de companii de televiziune, deținând peste 90 de licențe cu emisie prin satelit. Aceste companii înregistrau în 2014 o cifră de afaceri de 475,7 milioane de euro, venituri totale de 499,5 milioane euro (cifra poate să includă finanțări nerambursabile, aport de capital, împrumuturi, dobânzi bancare etc.). Balanța pe total industrie TV în anul 2014 indică o pierdere de 48 de milioane de euro.

Numărul operatorilor de distribuție TV activi în 2015 a fost cu 13% mai mic decât în 2014, când Anuarul Media Expres număra un număr de 317 companii. Numărul companiilor a scăzut constant de la 630 în 2008, la doar 382 de companii în 2013.

În 2013, cifra de afaceri netă pe industria de distribuție TV a fost de 723, 6 milioane de euro, în 2012 a fost de 697, 7 milioane de euro (la un curs mediu de 4, 45 lei) în anul 2011 a fost de 672, 7 milioane de euro (la un curs mediu de 4, 52 lei pentru un euro).

Pierderile pe industrie în 2014 față de 2013 s-au redus cu aproximativ 4 milioane de euro (în 2013 pierderile se ridicau la 65, 6 milioane de euro, iar în 2012 acestea erau de 38, 9 milioane de euro).

La bilanțul economic al televiziunilor, Media Expres nu a luat în calcul companii ca Orange și RCS & RDS, care dețin televiziuni prin satelit dar raportările publicate de Ministerul Finanțelor nu oferă acces la cifra de afaceri defalcată pe activități. De asemenea, nu sunt incluse televiziunile străine cu versiuni românești care activează pe aceeași piață de distribuție, având venituri din taxe pe abonat și publicitatea atrasă de pe piața locală, cum sunt History, Disney, Cartoon Network, Discovery, AXN, Paramount, Diva etc.

La descrierea pieței pe județe Media Expres folosește gruparea județelor pe regiuni din alocarea Institutului Național de Statistică (INS). Anuarul conține capitole dedicate operatorilor de cablu, listați cu cifrele de afaceri, televiziunilor (cu licențe rom`nești, dar și televiziunile internaționale cu difuzare în România), lista distribuitorilor de televiziune prin satelit / DTH și lista distribuitorilor de televiziune și conținut video prin internet.

AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE SPORT (OCTOMBRIE 2015)

Anuarul se încheie cu lista furnizorilor de echipamente și servicii pentru cablu și televiziune și un index de companii.

La revizuirea Anuarului Media Expres a folosit registrele de companii cu avize de retransmisie furnizate în septembrie 2015 de CNA, statisticile oficiale ale României publicate de INS, bilanțurile firmelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe și starea companiilor menționate în site-ul Registrului Comerțului. De asemenea Media Expres mai folosește baza de date europeană a televiziunilor MAVISE, lista de televiziuni licențiate de OFCOM (Marea Britanie), cât și site-urile televiziunilor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii