FacebookTwitterLinkedIn

 Prin urmare, unele branduri sunt conjunctural prezente în acest top (pentru că informatorii de opinie din panel tocmai le-au descoperit și le-au lăsat o impresie plăcută, de pildă), altele ca urmare a unei tendințe construite de mult și pentru ceva timp de-acum înainte sau pentru totdeauna, cum e în cazul mărcilor descoperite și iubite din copilărie.

 Sectoarele cu cel mai mare grad de cool sunt: tehnologia, comerțul, luxul și media. Cele cu factorul cool cel mai puțin prezent, din punctul de vedere al trendsetterilor, sunt sportul, industria și, o categorie aparte, miliardarii.

Pe piețele de consum evoluate, cu istorie, marile zone de influență în crearea tendințelor și a evoluției factorului cool sunt, în acest moment, designul, arhitectura, sportul și muzica. La noi, sportul e mai puțin influent, probabil datorită polarizării exclusive în jurul fotbalului, care nu a creat povești aspiraționale și inspirationale convingătoare și nu a încurajat crearea de mărci puternice și variate. În schimb, interesul pentru întreținerea sănătății și frumuseții fizice (practicarea sportului în aceste scopuri) reprezintă o preocupare importantă, fapt ce a poziționat un brand de sală de sport pe o poziție bună.

 Celelalte zone cu influență mare în formarea tendințelor și cu grad  important de „cool” de pe piețele de consum tradiționale, cu istorie (design, muzică, arhitectură) sunt, pentru liderii de opinie români, componente secundare, mai ales atuuri de imagine ale sectoarelor cu „factor cool” marcat, specifice pieței autohtone (tehnologia, comerțul, luxul și media), nereprezentând încă forțe de sine stătătoare, cu influență de primă mână.

Previziunile pe termen lung (minim un an) arată un potențial imens tocmai în aceste zone.

Lili Misăilă și Cristina Pop sunt co-fondatoare ale agenției de coolhunting Antz., cu expertiza est-europeana în previziunea tendințelor.

Serviciile pe care le ofera ANTZ:

Analiza brandurilor pornind de la masurarea si evaluarea punctelor forte si a valorilor de brand, raportandu-se la perceptiile formatorilor de opinie, angajatilor, clientilor, furnizorilor si a altor categorii care au un interes in raport cu marca;

Strategie de “tuning ” (de imagine, construita pornind de la conceptul de “viziune in camp deschis”) si implementare a acesteia, in colaborare cu terte parti, atunci cand e necesar.

Rapoarte periodice de trenduri si opinii dedicate fiecarei industrii, pornind de la informatiile culese permanent din piata (raportorii din baza de date a companiei- trendsetteri si influencers din categorii/cohorte ale diferitelor generatii definite de piata de consum, media) cu sau fara recomandari.

Citeste aici cover-story-ul 100 cool, brandurile unei generații

Vezi aici o galerie foto cu cele mai cool 100 de branduri din Romania