Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Sănătate |
|

Antreprenoriat “dietetic” fabricat în România

shutterstock_hrana_sanatoasa.jpg
Nutriţia începe să atragă atenţia companiilor româneşti şi antreprenorilor implicaţi deja în alte afaceri. După ce clienţii farmaciilor s-au obişnuit cu prezenţa pe rafturi a unor produse bio de import (în cazul reţelelor Sensiblu şi Help Net), acum unele companii se îndreaptă timid către producţie. 

Nutrition Research & Development, o companie a grupului Fildas din care fac parte şi farmaciile Catena, a început producţia unor suplimente şi alimente sănătoase realizate din materii prime certificate. Primul său produs, un desert prezentat ca sănătos, a fost lansat pe piaţă în această săptămână, iar al doilea, un supliment alimentar, va fi lansat în această toamnă.

Fursecurile Nucita au în compoziţie 50% nuci, un conţinut bogat în Omega 3 vegetal, magneziu şi 8 % fibre şi nu au zahăr. Indicele glicemic este de numai 12 şi fiecare fursec are doar 34 de calorii. „Nucita” este înregistrat la Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare – IBA, Bucureşti, Serviciul Naţional pentru plante medicinale aromatice şi produse ale stupului. Produsul, potrivit şi în dieta diabeticilor, este disponibil în toate farmaciile Catena.

Suplimentul alimentar Nutridiabetic este rezultatul a trei ani de cercetare şi a primit un brevet pe numele inventatorilor săi medici, farmacişti şi biochimişti care lucrează în cadrul companiei. Produsul, testat în Laboratorul Institutului Naţional de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice N.C. Paulescu, s-a dovedit eficace în scăderea nivelului glicemiei şi colesterolului. Nutridiabetic va intra pe piaţă în octombrie.

În compoziţia produselor Nutrition Research & Development se folosesc diferite mixuri de făină integrală (făină integrală de grâu, secară, ovăz, hrişcă, cânepă) care conţin vitamine, conform spuselor reprezentanţilor companiei. Alte componente sunt fibrele naturale de ovăz, măr, cicoare, cânepă, pătlagină, care ajută la reducerea apetitului. Produsele conţin nucă şi seminţe din in şi susan, bogate în magneziu şi Omega 3. Pentru îndulcire se utilizează xylitol, un îndulcitor 100% natural.

Datorită cercetărilor întreprinse, compania a obţinut o finanţare nerambursabilă, prin accesarea Operaţiunii 2.3.1. a POS CCE – Sprijin pentru start-up-uri şi spin-off-uri inovative, devenind astfel primul start-up inovativ în domeniul industriei alimentare din România. Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică a recunoscut astfel meritul companiei în obţinerea unui produs inovativ.  Nutridiabetic va fi lansat în luna octombrie 2013. Totalul investiţiei Nutrition Research & Development pentru cercetare şi producţie este de aproximativ 400.000 de euro până în prezent, din care peste 210.000 de euro din fonduri proprii.

O altă iniţiativă recentă în domeniul nutriţiei aparţine Cameliei Şucu, proprietara Class Living şi a Pieţei de Gros, care a început la sfârşitul anului trecut producţia unor sucuri bio, al căror scop este detoxifierea organismului. Antreprenoarea, care consideră că nutriţia sănătoasă este un business de viitor, a investit deja 70.000 de euro şi pregăteşte alţi 150. 000 de euro în această direcţie. Iconic Juices pot fi comandate telefonic, dar se găsesc şi în cadrul concept store Iconic şi la anumite spa-uri, saloane de frumuseţe sau cluburi, în viitor existând posibilitatea unei colaborări cu spitale private. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii