
Cel mai activ client publicitar la Antena 3, în ianuarie, a fost compania Zdrovit (vitamine și suplimente alimentare), care deține, printre altele, brandurile Anticârcel, Bilomag Forte, ColonProtect și Supramax.
Campaniile de promovare derulate de Zdrovit au acumulat 1.678 de puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial, un volum mai mare decât cel obținut pe România TV (762). De altfel, Zdrovit este singurul client publicitar care a acumulat pe Antena 3 peste 1.000 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în luna ianuarie.
Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
Printre cei mai mari clienți publicitari pe Antena 3 se numără Ferrero, Reckitt Benckiser, Studio Moderna, Johnson & Johnson, Sanience și Procter & Gamble. Au lipsit Unilever, GSK, L’Oreal, care au fost prezenți pe România TV. De asemenea, au absentat și operatorii de telefonie mobilă.
În total, pentru toate reclamele difuzate, Antena 3 a livrat un volum de 7.248 GRP’30 target comercial (urban, 18 – 49 de ani), într-o lună cu un volum de publicitate scăzut (sezonalitate), în care abia se stabilesc contractele de publicitate pentru acest an.
„Forbes România” prezintă mai jos lista celor mai activi clienți publicitari pe Antena 3.
În luna abia încheiată, programele din prime time (orele 19:00 – 24:00) difuzate de Antena 3 au avut o medie de 553.000 de telespectatori pe minut la nivel național, în creștere cu 82.000 față de luna decembrie 2016. Este a doua televiziune de știri după România TV. Față de ianuarie 2016, audiența medie a crescut în această lună cu 152.000 de persoane (național). Trebuie notat, totuși, că ianuarie 2017 a fost o lună mult mai bogată în evenimente social-politice decât cea de la începutul anului trecut.
În competiția cu România TV, Antena 3 începuse bine anul 2016, având poziția de lider. Audiențele lunare arată că, începând din august 2016, ratingul lunar din prime time a fost concurat puternic de România TV, ajungând în decembrie la o medie de 471.000 de persoane pe minut față de 480.000 la televiziunea lui Ghiță.
Nucleul dur al telespectatorilor Antena 3 este format din persoane cu vârste de peste 65 de ani: 40,5%. Apoi, segmentul 55 – 64 de ani are o pondere de 34,8% din totalul audienței în prime time.
Spre deosebire de România TV, canalul de știri al Intact Media Group are o pondere mai mare a publicului cu studii superioare (30%), dar sub cifrele procentuale ale concurenței B1 TV (33,3%), Realitatea TV (39,1%) și Digi24 (47%).
Publicul feminin a fost mai prezent la Antena 3 (52,6%) față de publicul masculin (47,4%).