Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering automotive and transportation, as well as other industries. Have any news tip? Drop me an email at iulian.luca@forbes.ro

Afaceri |
|

ANRE: Consumatorii vor primi compensații dacă furnizorii de energie nu răspund la timp solicitărilor

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a introdus sistemul de clasificare a furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale în funcţie de gradul de respectare a indicatorilor de calitate și impune plata automată a compensaţiilor către toţi clienţii afectaţi.
gaze naturale energie electrica

ANRE a aprobat, în şedinţa Comitetului de reglementare din data de 30 iunie 2021, Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 83/2021 pentru aprobarea Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice/gazelor naturale.

Au fost stabiliţi 11 indicatori de calitate pentru activitatea de furnizare a energiei electrice/gazelor naturale:

– timpul de răspuns la o solicitare de transmitere a unei oferte de furnizare;

– timpul de răspuns la o solicitare de încheiere a unui contract de furnizare;

– timpul de răspuns la o solicitare de modificare/completare a unui contract de furnizare;

– timpul de răspuns la o solicitare referitoare la o factură emisă;

– timpul de răspuns la o sesizare referitoare la întreruperea/limitarea furnizării la locul de consum, după caz, dispusă nejustificat de către furnizor;

– timpul de transmitere către operatorul de reţea (OR) a unei solicitări de reluare a furnizării la locul de consum, a cărei întrerupere/limitare a fost dispusă de către furnizor;

– timpul de transmitere către OR a unei solicitări primite al cărei obiect este legat de domeniul de activitate al OR;

– timpul de transmitere către solicitant a răspunsului primit de la OR;

– timpul de răspuns la o solicitare referitoare la procesul de schimbare a furnizorului;

– timpul de răspuns la o solicitare referitoare la activitatea de furnizare, al cărei obiect nu se regăseşte printre indicatorii de calitate prevăzuţi expres în cadrul prezentului Standard;

– timpul de preluare a unui apel telefonic efectuat prin serviciul de telefonie (Call Center).

Valoarea compensaţiei acordate este de 100 lei, la care se adaugă 50 lei pentru fiecare zi de întârziere (exceptând indicatorul referitor la Call Center)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii