FacebookTwitterLinkedIn

Paul Anghel recomandă consumatorilor verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, mai ales că această practică a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele electronice.

Paul Anghel: „Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri şi a le fi respectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday.

Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de stabilire şi publicitate a preţurilor. Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice.

Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă, care reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus”, într-o declaraţie transmisă Agerpres care cuprinde o serie de recomandări la achiziţia produselor în perioada reducerilor de Black Friday.

Potrivit directorului general ANPC, comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii.

Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informaţii, precum:

datele de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscală);

caracteristicile esenţiale ale produsului; preţul cu toate taxele incluse;

cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalităţile de plată şi de livrare;

perioada de valabilitate a ofertei;

durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;

existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.