Cautare




, Contributor

Shopping |
|

Anoucka și Petite Roa, brandurile surori din România recunoscute internațional

Moda pentru copii este o nișă în plină expansiune și pentru a înțelege mai bine ce se întâmplă în universul celor mici, gândit de cei mari, am stat de vorbă cu Corina Dogaru, fondatoarea brandurilor de fashion pentru fetițe, Anoucka și Petite Roa. Grija pentru cei mici, pasiunea pentru design și flerul nativ pentru afaceri au ajutat-o să se afirme în domeniul modei pentru copii, atât în țară, cât și în afara granițelor. Corina este fidelă principiului de a crea doar produse cu care și-ar îmbrăca propriii copii, demonstrând astfel o etică personală și profesională puternică, ce oferă încredere și confort.
 aboneaza-te
IMG_9345

Ai avut dintotdeauna o pasiune pentru modă sau a fost ceva dobândit pe parcurs?

Știți întrebarea aceea: „Ce vrei să te faci când vei fi mare?”? Ei, bine, eu am ajuns la concluzia că nici la 7 și nici la 20 de ani nu știi exact ce vrei să devii. Pentru că „A DEVENI” este precum învățarea: un proces continuu care nu se termină vreodată cu adevărat. Cu toate acestea, am simțit mereu o legătură cu posibilitatea de a mă manifesta creativ, iar design-ul a fost mereu în inima mea, într-un buzunar ascuns. Chiar și atunci când viața părea că are alte planuri pentru mine. A trebuit să termin jurnalismul și să intru în televiziune ca să realizez că job-ul acesta este ca o „căsătorie din interes” și abia după nașterea primului meu copil mi-am amintit că, într-un buzunar ascuns, am un vis mocnit. Metaforic vorbind mi-am umblat în suflet, am scos visul la suprafață și am început să creez hăinuțe pentru bebeluși, folosind bumbac organic. Și acesta a fost doar începutul. Ceea ce s-a înfiripat ca o pasiune nativă s-a concretizat mai apoi în cunoștințe și experiență, cultivate cu ajutorul a diverse cursuri de specialitate. Am reușit astfel să capăt o perspectivă foarte clară a ceea ce simțeam că trebuie să fac.

Ce reprezintă Anoucka și care este povestea numelui?

Anoucka este un nume rusesc și vine de la Anya, fetița mea. Anya fost un copil extrem de dorit! Și deși pusesem pe pauză designul, chiar de dinainte să vină pe lume, îi pregătisem peste 100 de accesorii de păr lucrate manual și zeci de rochițe. După ce s-a născut, am alintat-o „Anucik” (așa se și citește ”A-nuci-k”) și am putut, în sfârșit, să îmi văd creațiile pe propriul meu copil. La fel cum se pare că au văzut și alte mămici. Feedback-ul acesta de curiozitate și interes manifestat direct m-au făcut să revin asupra deciziei și să reîncep să creez colecții și ediții limitate de piese și accesorii vestimentare, exclusiv pentru fetițe. Așadar, pot spune că Anoucka reprezintă într-un fel sau altul renașterea mea ca mamă și ca designer, iar povestea denumirii este tocmai nota aceea debordant de intimă, care face ca brandul să fie relevant pentru atât de mulți părinți.

Exact ca într-o familie, la ceva vreme după Anoucka a apărut și un al doilea „copil”: brandul Petite Roa. Experiența anterioară ți-a fost de folos?

A fi mic într-o societate lipsită de diversitate duce la nașterea unor dorințe care par nestăvilite pe măsură ce trece timpul și totul în jur evoluează. Mai ales când vorbim de dorința unei fetițe de a avea haine și încălțări comode, practice, dar frumoase. Dorința aceea a fetiței care am fost odată, a crescut și s-a transformat în pasiune pentru femeia care sunt astăzi. Pentru că am realizat că atunci când căutarea nu are finalitate, noi înșine putem crea ceea ce ne-am dori să găsim. În cazul meu, după cum spuneam, pantofi confortabili, dar frumoși, pentru copii. Am avut nenumărate cereri de la clientele Anoucka de a scoate o linie de încălțăminte de calitate, așa cum sunt obișnuite, astfel încât să poată achiziționa o ținută completă de la noi. Așa că am ținut cont de cerere și de instinct și am ales să combat tendința aceasta de „mass production” prin lansarea acestui nou brand, de încălțăminte.

Nu știu dacă este sau dacă devine vreodată ușoară creșterea unui brand, darămite a două. Ce știu este că la mine a venit natural și continuă să fie un efort care mă motivează și măgulește în același timp. Pentru că mă simt privilegiată și mândră că mi-am ascultat sufletul atunci când a trebuit, luând decizia să urmez acest drum.

Petite Roa vine de la Robin & Anya, numele copiilor mei și brandul crește adresându-se părinților care își doresc pentru piticii lor încălțăminte confortabilă și corectă, ușor de purtat în orice moment al zilei, care nu riscă să deformeze mersul, care nu incomodează, fiind realizată doar din materiale de foarte bună calitate.

Reușești să menții un echilibru sănătos între viața de familie și această meserie? Dacă da, care este secretul?

Secretul este că nu este niciun secret. Cred că o femeie nu poate fi cu adevărat împlinită decât dacă împletește mai multe vieți. Adică viețile acelea care o fac pe ea să-și înflorească toate palierele sufletului prin traiul pe lumea aceasta: mamă, soție, profesionist, iubită, fiică, soră, prietenă etc. Orice alegere exclusivă devine dramatică. Mai cred că viața unei femei este dependentă de echilibru, un echilibru nativ, instinctiv, pe care trebuie să îl cultive cu orice preț.

De unde te inspiri atunci când creezi?

Inspirația mea principală rămân copiii mei și nevoile lor. Pentru că de la asta a pornit totul și asta nu se schimbă: creez haine cu care eu îmi îmbrac copiii. Dincolo de acest aspect foarte personal, trebuie să îmi mărturisesc admirația pentru stilul casei regale și pentru frumusețea aceea clasică, nemuritoare, a simplității în forma ei cea mai complexă, care îmbină atenția pentru detalii, calitatea premium a materialelor folosite și trăinicia produselor, garantată de producția limitată.

Cum reușești să vorbești atât pe limba copiilor, cât și a părinților și care este viziunea ta de viitor pentru cele două branduri?

Aș putea spune că reușim să traducem realitatea și rigorile creațiilor în povești ce îi pot transpune într-un univers magic pe cei mici și mari, deopotrivă, iar asta face comunicarea să fie naturală de ambele părți! Viziunea de viitor este să creștem fără oprire, ca uriașii din basme, doar că frumos și pe valori sănătoase. Iar asta nu va fi tocmai greu, Anoucka fiind deja un brand internațional. Cred cu tărie că Anoucka și Petite Roa pot continua să treacă granițele și să ajungă la cât mai mulți copii. Încrederea aceasta se trage din faptul că implicarea mea atentă, producția minuțioasă și calitatea pot face din aceste două branduri un etalon al eleganței pentru „children’s fashion”. Vom continua să creăm cu sufletul și să producem responsabil, fără să ne abatem de la valorile cu care am pornit la drum.

www.anoucka.com

www.petiteroa.com

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii