Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Andrei Manea, între tehnică şi business

În cadrul celei de-a patra ediţie a conferinţelor Successul Me, Andrei Manea, fondatorul Cloud Hero, a divulgat secretele care au stat la baza evoluţiei sale în domeniul afacerilor.
DSC_7344

Creatorului aplicaţiei de management de servere a început antreprenoriatul în urmă cu şapte ani, dar spune despre el că este mai ales o persoană tehnică.

A observat că programatorii şi, mai ales, persoanele tehnice au un oarecare avantaj competitiv. Susţine că se pot realiza produse interesante, însă, de la această acţiune până la a da naştere unei companii care chiar functionează şi produce bani, este o distanţă destul de mare. Astfel, o persoană tehnică, un fondator, trebuie să facă „zoom out” şi să realizeze că businessul are şi alte componente în afară de cea tehnică.

Acesta a învăţat multe lucruri, iar pe câteva dintre acestea le-a dezvăluit în cadrul conferinţei Successful Me. Ideea, capacitatea de a renunţa la zona de confort, nevoia de adaptare şi impresia pe care o faci sunt cele mai importante lecţii pe care le-a deprins din experienţa sa de business.

Andrei Manea crede că, dacă o persoană îşi doreşte cu adevărat să facă ceva trebuie să îşi pună în aplicare ideile, chiar dacă pare un lucru dificil. ,,Lumea îţi poate fura o idee, însă nu şi viziunea.”, spune el. A creat o platformă pentru e-commerce, o platformă web care îi ajuta pe comercianţi să-şi gestioneze vânzările, soft-urile, totul în timp real şi, din păcate, s-a axat numai pe tehnică, fără a pune accent pe dezvoltarea produsului care, în final, nu a fost de succces.  Acesta nu a cercetat piaţa şi i-a fost teamă să se sfătuiască cu partenerii săi.

O altă lecţie pe care acesta a ţinut să o menţioneze este faptul că oamenii care sunt mai aplecaţi spre tehnică tind să se ataşeze mai mult de această latură fără a mai da importanţă altor aspecte.

A povestit astfel că, în urmă cu 5 ani, a intrat în legătură cu un client care îşi dorea un soft pentru reţeaua sa de distribuţie de presă din ţară, soft care să genereze reţeaua automat. Împreună cu echipa sa, a creat pentru acest client un produs care gestiona toată distribuţia de presă. Acest lucru i-a adus o creştere, însă, în anul 2010 a observat că piaţa distribuţiei de presă a scăzut, iar lucrurile au început să meargă în jos şi simţea că pierde controlul. Astfel, şi-a dat seama că trebuia să facă ceva. A decis să lase partea tehnică pe mâinile altcuiva, iar el a început să se ocupe de partea de business.

Cel de-al treilea lucru pe care a ţinut să-l menţioneze ca fiind important ţine de schimbările care pot apărea în viaţă. Andrei Manea afirmă că este bine să fii pregatit pentru orice schimbare, în orice moment, însă este dificil să faci acest lucru într-o companie care cheltuie sume mari, companie care are nevoie de reorganizare. ,,Trebuie să vezi mai mult decât ceea ce faci tu!”, spune acesta.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii