FacebookTwitterLinkedIn

Andrei Cionca, CEO Impetum Group

Evoluția companiei într-un cuvânt

Cred că cel mai bine ne caracterizează cuvântul ”efervescență”. Pandemia nu ne-a lăsat în poziție de sit and wait ci ne-a făcut să ne suflecăm mânecile și să acționăm în sensul misiunii noastre de a maximiza valoarea în companiile românești, în oricare etapă s-ar afla, precum și de a avea un impact real în economie.

Astfel, la scurt timp de la declanșarea pandemiei, echipa noastră a inițiat studiul Confidex- despre încrederea în economie în vremuri de criză, din dorința de a radiografia pas cu pas efectele pe care criza le are asupra economiei și de a ajunge la niște repere concrete și direcții de acțiune care vor ajuta mediul de afaceri să scurteze efectele crizei. Confidex a căpătat anvergură națională și este în prezent cea mai completă și complexă cercetare de piață în rândul antreprenorilor și managerilor de top din companiile care au cel mai mare impact asupra economiei românești.

ROCA și ROCA X se pregătesc de noi investiții, iar CITR își continuă misiunea pro-business și se pregătește să vină cu soluții adecvate contextului economic.

Cele mai importante lecții

Personal, mi-am reamintit că uneori trebuie să te oprești și să analizezi. Pandemia ne-a oferit o resursă importantă de timp pe care am îndreptat-o către interior pentru autoanaliză și către familie, copii. Am avut timp de regăsire a unor idealuri mai vechi pe care le-am neglijat și a unor valori asupra cărora nu am reflectat de mult timp.

La nivel de echipă pandemia ne-a testat flexibilitatea și ne-am demonstrat că putem face față oricărei provocări. Am dat dovadă de multă solidaritate și am văzut că împreună suntem puternici și putem trece peste orice.

La nivel de economie încă mai avem de studiat. Prin proiectul Confidex vrem să facem un jurnal al crizei ca să o putem înțelege mult mai bine. Doar analizând probleme și provocări ajungem în țesuturile adânci și reale ale economiei românești.

Prestația autorităților

Consider că autoritățile au venit cu un set de măsuri relevante în sprijinul oamenilor și economiei, rămâne să vedem eficiența lor mai ales începând cu anul viitor.

Aș recomanda însă decidenților o politică de comunicare mai aplicată, care să crească gradul de predictibilitate al măsurilor de sprijin luate de stat. Managerii care au răspuns la studiul Confidex au pus predictibilitatea ca deziderat prioritar pentru companiile lor.

Strategia de business pentru 2021

Prin structură noi suntem contra ciclici. Ne implicăm acolo unde vedem valoare, dar care este afectata de un factor perturbator puternic, cum poate fi această criză. Deci, noi investim și ne implicăm în companii în dificultate și încercăm să le aducem la adevarata lor valoare. Asta vom face cu precadere în anul următor.

Practic dorim să creăm un hub pentru a sprijini companiile românești prin business knowledge specific pentru fiecare din cele 3 etape din viața lor (startup, criză de creștere, distress), capital, sinergii și cross-uri între business-uri complementare, precum și o comunitate de manageri și antreprenori dornici să participe activ la consolidarea culturii antreprenoriale din România.

În acest sens vom continua investițiile în digitalizare, în cercetare, dezvoltare și mai ales în inovare.

Provocări în 2021

Consider că vaccinul și momentul de distribuție a primelor doze va determina o reacție pozitivă la nivel mental în rândul oamenilor care va ajuta mult la în ceea ce privește revenirea economică.

Provocarea cea mai mare va fi totuși să ne schimbăm suficient de adânc mentalitatea, companiile și economia românească. Să nu ne lăsăm luați de val și să nu uităm să facem schimbările pe care astăzi simțim să le facem, ca să putem corecta deficitele structurale în mediul românesc de afaceri.