FacebookTwitterLinkedIn

Cum a evoluat piața de retail de bijuterii în România și care sunt perspectivele pentru viitor?

2021 este, cu siguranță, un an atipic, care ne-a oferit surprize lună de lună. Este din ce în ce mai provocator să fim predictibili în ceea ce privește viitorul, pe baza indicatorilor din trecut. Totul se schimbă cu o viteză mult mai mare față de anii precedenți, când piața era standy cu creșteri organice, ușor de preconizat.

Pentru TEILOR, cel mai mare brand de retail de bijuterii din România, Quarter 1 (trimestrul 1) a însemnat o creștere impresionantă pentru bijuteriile din categoria High End. Clienții au făcut investiții majore în piese unicat, carataje mari, coliere, brățări Tennis, cercei candelabru. Printre preferate s-au aflat diamantele cu tăieturi fancy, dar și culorile atipice: vivid yellow, diamante albastre, diamante coniac.

Ne-am bucurat că majoritatea clienților au preferat să achiziționeze local, în detrimentul cumpărăturilor din afara țării. Spre exemplu, un real succes l-a reprezentat colecția unicat The Exceptional, care a însumat 200 de piese din categoria High Jewellery. Colecția a fost prezentată, în premieră, la Gala Forbes Woman, acolo unde invitatele au simțit, pe propria piele, frumusețea pietrelor prețioase. În următoarele săptămâni, colecția a fost expusă, pentru perioade limitate de timp, în cele 6 magazine TEILOR Exclusive din întreaga țară. Aceste rezultate ne-au oferit încrederea să urmăm trendul internațional și să încurajăm femeile din România să poarte cu încredere piese îndrăznețe, indiferent de context.

Care sunt trendurile în materie de bijuterii cu diamante?

Rememorez o poveste foarte frumoasă în care personajul principal este regina diamantelor, Elizabeth Taylor, cea care a setat un trend extraordinar în anul 1957, când a fost surprinsă purtând bijuteriile cu diamant de pe Red Carpet chiar la piscină. Încurajăm acest trend, pentru că diamantele pot fi potrivite oricărui moment din zi și noapte, ca idee de empowerment, printr-o asociere subtilă între atributele diamantului și însușirile femeii.

În ultimele luni, am observat un trend ascendent pentru categoria verighetelor, cât și cea a inelelor de logodnă. Vânzările au luat avans datorită ridicării restricțiilor și green light-ului pentru evenimente. Celebrarea noii normalități a însemnat, pentru mulți dintre clienții noștri, un prilej de răsfăț, o oportunitate de a-și reînnoi piesele din garderoba de bijuterii.

Luna iunie a acestui an a avut o creștere semnificativă față de aceeași perioadă a anului trecut în ceea ce privește vânzările de verighete. Referitor la engagement rings, cele mai căutate inele de logodnă au fost cele din colecțiile noi care au adus un refresh asupra tăieturilor de diamante și formei inelului. Forma square este acum în trend, iar tăieturile baghette și fancy sunt cele mai îndrăgite de către clienții noștri.

Bijuteriile pentru bărbați: tendințe?

Un lucru foarte interesant este faptul că în România ia amploare trendul de bijuterii în rândul bărbaților. La TEILOR, suntem axați pe conturarea unor colecții dedicate lor, care să scoată din anonimat orice ținută. Știm deja că brățările Tennis sunt la mare căutare în rândul bărbaților, acestea fiind foarte ușor de integrat în orice ținută: business, smart casual, elegant.

Cum evoluează preferințele clienților și obiceiurile de cumpărare?

Am observat, de-a lungul timpului, că preferințele consumatorilor s-au schimbat destul de mult, lucru valabil și pentru obiceiurile lor de cumpărare. Clienții sunt mai documentați, updatați cu trendurile internaționale, petrec mai mult timp în magazin și sunt dispuși, chiar curioși să afle povestea din spatele colecțiilor și a pietrelor prețioase.

Femeile achiziționează mai mult pentru ele, chiar și în momentele speciale. De multe ori inelul de logodnă este ales împreună, de către ambii parteneri, iar cadourile pentru ocazii speciale se concretizează în bijuterii din aur, prin care sunt celebrate micile reușite din viața cotidiană. Clienții noștri fideli aleg bijuteriile în detrimentul cadourilor fashion ori din zona de gadget-uri – telefoane, tablete, articole vestimentare. O bijuterie este rezistentă timpului, poate să transceadă generații, poate fi dăruită și păstrată în familie. În plus, captează momente și surprinde amintirile cele mai prețioase din viața unei persoane.

Ca periodicitate în tendințele de cumpărare, am observat că un client achiziționează bijuterii în medie de 4 ori în decursul unui an, în comparație cu 2017, când media se apropia de două achiziții pe an.

Normalitatea de azi – viitorul de mâine

În următorii ani, conceptul de normalitate va evolua cu siguranță. În momentul de față, clienții noștri sunt mai demanding, caută exeriențe de achiziționare complete, de la pachetul de beneficii pe care îl oferă brandul, la lucruri care nu țin de preț, ci de experiența de cumpărare online și offline, de procesul after sale, de calitatea comunicării, de packaging, de serviciile de customer care sau de modul în care brandul le este alături în evenimentele cheie ale vieții lor.

TEILOR a construit o strategie în această direcție, pe care o consolidează intens. Spre exemplu, reward-urile pentru momentele speciale din viața clienților noștri se transformă în reale experiențe. Evoluăm în acest sens și le dăruim clienților noștri întreaga atenție pentru o experiență completă de brand.