Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

ANCOM a publicat statistica pieței de distribuție TV la jumătatea anului 2017

Distribuția TV prin cablu, DTH și IPTV la jumătatea anului 2017 a ajuns la o rată de penetrare de 98% din totalul gospodăriilor (total: 7.481.155, conform INS), cu 229 de companii în funcțiune și cea mai mare creștere de 19,5% înregistrată de IPTV, cu 5% creștere în rețelele de cablu și 3% scădere în DTH, potrivit datelor statistice publicate de ANCOM la 23 noiembrie, informează MEDIA EXPRES.
 aboneaza-te
Televiziune

Numărul total de abonați la distribuția TV a ajuns la 7,33 milioane la 30 iunie 2017, în creștere cu 2,5% față de jumătatea anului 2016, observându-se totuși o încetinire a creșterii aproape la jumătate față de 4,8% la jumătatea anului precedent, notează Media Expres.

Cablul a înregistrat 4,87 milioane de abonați, DTH a scăzut la 2,35 milioane de abonați și IPTV a crescut la 110.000 de abonați la jumătatea anului 2017.

Un procent de 59% din totalul abonaților sunt în urban și 41% în rural, majoritatea abonaților la cablu – 73% fiind în urban, majoritatea abonaților la DTH – 73% fiind în rural și aproape toți abonații la IPTV – 90% fiind de asemenea în urban.

Cablul digital a ajuns la o pondere de 44% din totalul pieței de cablu, care numără 4,87 de milioane de abonați. Distribuția de televiziune prin cablu are o penetrare de 65,1% raportat la numărul total de gospodării.

ANCOM a publicat și gradul de concentrare al pieței, care a ajuns la 2.926, calculat în baza indicelui Herfindahl – Hirschman (HHI), care reprezintă suma pătratelor cotelor de piaţă deţinute de furnizori. Dacă indicele HHI este mai mic de 1.000, se consideră că gradul de concentrare a pieţei este mic; dacă este între 1.000 și 1.800, gradul de concentrare a pieţei este moderat; dacă HHI este mai mare de 1.800, gradul de concentrare a pieţei este mare; o valoare a HHI de 10.000 este specifică situaţiei de monopol.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii