Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

ANCOM a publicat în consultare publică regulile licitaţiei pentru acordarea multiplexurilor de televiziune digitală

logo_ancom_ro.jpg
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a publicat pe 28 noiembrie în consultare publică, până pe 8 ianuarie 2014, proiectul de decizie şi caietul de sarcini pentru organizarea unei licitaţii în vederea acordării licenţelor pentru multiplexele de televiziune digitală terestră, potrivit unui comunicat difuzat de autoritate, preluat de Media Expres.

Proiectul prevede alocarea celor cinci multiplexuri de televiziune digitală printr-o procedură de selecţie competitivă. Preţul de pornire pentru fiecare multiplex reprezintă taxa minimă de licenţă ce va fi stabilită de către Guvern, la propunerea ANCOM, iar companiile nu trebuie să aibă datorii la stat sau bugetele sociale.

Procedura de selecţie competitivă presupune ca fiecare ofertant să depună o ofertă iniţială prin care să indice numărul de multiplexuri pe care doreşte să le achiziţioneze.

În cazul în care cererea depăşeşte numărul de multiplexuri disponibile, se vor organiza runde primare de licitaţie până când cererea nu mai depăşeşte oferta. În cazul în care, după încheierea rundelor primare există multiplexuri care nu au fost câştigate de niciun ofertant, în scopul adjudecării acestora, ANCOM poate decide organizarea unei runde primare suplimentare la care poate participa orice ofertant admis în etapa de licitaţie.

De asemenea, repartizarea multiplexurilor MUX2, MUX3 şi MUX4 către ofertanţii câştigători, în urma ofertei iniţiale sau a rundelor primare, după caz, se va face prin runda de alocare.

Pentru a fi admis în etapa de licitaţie, un candidat trebuie să îndeplinească cumulativ o serie de criterii de calificare, ca de exemplu: să fie societate comercială română sau străină; cifra de afaceri medie pe ultimii 3 ani sau pe perioada scursă de la înfiinţare, dacă aceasta este mai scurtă de 3 ani, să fie de minimum 2.000.000 euro; durata de funcţionare a candidatului prevăzută în actul constitutiv trebuie să fie cel puţin până la data de 17 iunie 2025; să-şi fi îndeplinit obligaţiile exigibile de plată către bugetul de stat, bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi altor venituri şi către ANCOM; candidatul să nu facă parte din grupul altui candidat.

ANCOM va scoate la licitaţie cinci multiplexuri de televiziune digitală terestră, patru în UHF şi unul în VHF, în standard DVB-T2. Multiplexul digital reprezintă un grup de programe de radiodifuziune şi televiziune, servicii multimedia suplimentare şi alte date asociate de identificare transmise de la staţiile de emisie către utilizatorii finali pe cale radio terestră, utilizând modulaţie digitală în limitele unui canal de televiziune standard/bloc de frecvenţă.

Câştigătorul primului multiplex în UHF (MUX 1) va avea obligaţia de a transmite „free to air”, în condiţii transparente, concurenţiale şi nediscriminatorii, posturile publice şi private de televiziune care se transmit în prezent în sistem analogic terestru, în conformitate cu prevederile Legii audiovizualului.

De asemenea, potrivit Strategiei elaborate de către Ministerul Societăţii Informaţionale, acest multiplex va trebui să asigure o acoperire în recepţie fixă de 90% din populaţie şi 80% din teritoriu până la 31 decembrie 2016, fiind singurul multiplex din cele 5 disponibile care are astfel de obligaţii de acoperire.

Pentru MUX 2, MUX 3, MUX 4 şi MUX 5, operatorii vor avea obligaţia ca până la 1 mai 2017 să aibă în funcţiune cel puţin 36 de emităţoare pentru fiecare dintre reţelele corespunzătoare acestor multiplexuri, instalate câte unul în fiecare zonă de alocare. Toate multiplexurile vor fi acordate pe o perioadă de 10 ani, iar licenţele vor intra în vigoare începând cu 17 iunie 2015.

„Televiziunea digitală terestră este o alternativă pentru utilizatorii din România şi vine să completeze paleta serviciilor care se află astăzi la dispoziţia utilizatorilor români. În România există o piaţă competitivă a retransmisiei programelor audiovizuale, unde fiecare tip de serviciu are costuri şi beneficii, avantaje şi dezavantaje. Important este ca utilizatorii să aibă la dispoziţie suficiente opţiuni ca să aleagă oferta care se potriveşte cel mai bine aşteptărilor lor”, a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii