Cautare




, Contributor

Opinii |
|

Ancheta Consiliului Concurenței arată doar o parte din anomaliile comerciale din piața de televiziune

mihai_pavelescu.jpg
Știrea că Pro TV este sub investigația Consiliului Concurenței pentru discounturile acordate în funcție de volum pe piața de distribuție de televiziune din România m-a făcut să mă gândesc că aceasta nu ar fi singura anomalie din piață care afectează, într-un final, interesele telespectatorilor.

Piața de distribuție de televiziune suferă din cauza mai multor comportamente „neloiale” față de telespectatori: unele rețele nu transmit anumite televiziuni și unele televiziuni nu dau avize de retransmisie pentru anumite rețele și aproape deloc pentru internet.

Toate acestea se răsfrâng negativ asupra telespectatorilor dintr-o zonă geografică sau alta, dintr-un oraș sau altul sau chiar dintr-un cartier sau altul al aceluiași oraș, fără ca ei să aibă nicio vină și fără ca să poată opta în mod real pentru produsul cumpărat.

Companiile de cablu și DTH ar trebui printr-o analogie să fie ca niște magazine unde clientul vine și-și alege marfa pe care vrea s-o cumpere: alimentele de bază, băutura, țigările, hainele, mobila, aparatura casnică și tehnologia. Toate magazinele dintr-o piață ar trebui să vândă toate tipurile de produse. Evident, acest lucru nu se întâmplă nici în magazinele reale, nici în „magazinele de televiziune”.

Ce se întâmplă însă în magazinele reale și nu se întâmplă în cele de televiziune este posibilitatea de a cumpăra un singur produs, cel pe care-l vrei de fapt acum, azi, aici în acest magazin, fără să mai treci prin toată gama de produse din toate raioanele.

Așa se face că din „magazinul” RCS & RDS nu poți să-ți iei nicio televiziune Discovery, nu poți să-ți iei fotbalul din Liga1 sau, mergând la extrema cealaltă, Mynele TV, în vreme ce de exemplu din “magazinul” Orange TV – platforma de DTH – nu poți să-ți iei televiziunile HBO… Dar nici televiziunile nu sunt doar victime, pentru că de exemplu din „magazinul” RCS poți să-ți iei HBO, dar nu beneficiezi de serviciul online HBO Go pe care-l ai doar dacă îți iei aceeași marfă doar de la UPC, Akta, Ines, Intersat, Metropolitan, NextGen, PanElectro, Telekom, TV Sat 2002.

Bine, zici, lasă că iau ce-mi trebuie din RCS (care are HBO), și merg pe satelit să-mi iau Discovery, Mynele sau Liga 1 și merg direct pe site la HBO să-mi cumpăr accesul pe online la HBO Go.

Eșec total: nu poți să-ți iei de la UPC, Akta sau de la cablistul local NUMAI Discovery… Trebuie să plătești abonamentul de bază ca să ajungi la pachetele tematice. Și nici pe „taraba” online a HBO nu poți să cumperi HBO Go, așa cum dacă vrei Eurosport pe online de exemplu poți să-l cumperi fără nicio restricție, pe eurosportplayer.ro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii