Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Sănătate |
|

Anca Vlad (Fildas Group): „Am convingerea că vom trece cu bine peste această perioadă”

Anca Vlad, președintele Fildas Group, a vorbit la Forbes reINVENT Summit, ediția a III-a, despre coeziunea echipei pe care o conduce și provocările pe care le-au trăit oamenii de la Catena și Fildas în timpul pandemiei.
042 RO30 Anca Vlad
Anca Vlad, Președinte Fildas Group
Despre business

 „Trăim într-o criză fără precedent și efectele acesteia sunt puternice în toată societatea. Frica este un sentiment descurajator și pregnant la nivelul societății. Antreprenorii reprezintă categoria cea mai inventivă. Este o perioadă în care și lor li se cere imposibilul, de a găsi cele mai bune soluții.

Cum să ajungi la clienții care s-au închis în casă? Ne confruntăm cu situație cu totul neobișnuită. Cu toate acestea, este foarte important să menținem legătura cu clienții. În cazul nostru, solicitările nu pot fi rezolvate online. Îi aducem mai greu la noi.

Circa 15% din personalul nostru lucrează de-acasă, restul trebuie să fie în farmacii, la volan și la depozite. Și ei trăiesc cu frica de a se îmbolnăvi sau de a îmbolnăvi pe cineva din familie. Se pune problema ce face o companie în această situație? Se recurge la vechile rețete de la începutul antreprenoriatului din România, pe care unii dintre noi le-au regăsit: spiritul de echipă, care lasă loc pentru inițiativă.

Dacă n-ar fi fost acest spirit de echipă, nu știu cum ar fi reacționat echipele noastre din farmacii la toate aceste lucruri cu care s-au confruntat. Sunt fete de aur. Dacă cineva se îmbolnăvește în farmacie, o altă echipă trebuie să asigure continuitatea. Oamenii noștri sunt foarte apropiați și dedicați de comunitățile locale. Aici nu mai este vorba nici de profit și nici de brand. Trebuie să-i ajutăm pe pacienți.

Am avut întotdeauna o cultură participativă. Orice angajat are o adresă la care poate să-și spună părerea. Oamenii pot face propuneri și inițiative. În trei zile, de exemplu, am făcut separatoarele de plexiglas pentru 800 de farmacii.

Este foarte important ca și mecanismul de decizie să fie revizitat.

Mecanismul de comunicare informal este foarte important. Acesta a luat locul celui formal. În această perioadă, colegii noștri au fost la maximum solicitați.

Am găsit teste, dar nu avem voie să le vindem în farmacii. Căutăm produse în toată Europa.

Suntem o firmă mare de 7.000 de oameni, dar ne străduim să implementă strategii online.

Am convingerea că vom trece cu bine peste această perioadă.

Despre artă.

Am fost nevoiți să închidem și noi galeria de artă (Senso, Galeria de Artă Contemporană – nota red.)

Au avut câteva evenimente online de artă plastică în București și la Cluj.

Vom deschid galeria în curând ca să dăm șansa să se exprime unui grup de tineri artiști, timp de șase luni. Un public cu un număr restrâns de oameni.

În criza trecută, am sponsorizat două lucrări monumentale care sunt în curtea Academiei. Anul acesta, am tipări 200.000 de cărți de colorat pentru copii, 100.000 despre Nicolae Grigorescu și 100.000 despre Ștefan Luchian. Dorim să continuăm această inițiativă cu nume mari din arta plastică românească.

Am decis să desfășurăm programul „Adoptă o grădiniță”. Cu 1.000 de euro poți să adopți o grădiniță. Asta înseamnă să trimitem cărți. Personalul de la grădinițe poate să citească cu voce tare copiilor.”

Despre micile afaceri

Anca Vlad: „ Business-urile mici au un mare avantaj pentru că sunt flexibile și agile. Antreprenorii să-și folosească aceste calități. Cu ochii în toate părțile, ca să vadă schimbările consumatorilor și schimbările din societate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii