Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering automotive and transportation, as well as other industries. Have any news tip? Drop me an email at iulian.luca@forbes.ro

Media şi entertainment |
|

Anca Ungureanu (UniCredit Bank): Pandemia a schimbat digitalul din opțiune în necesitate

Comunicarea este cu și despre oameni și aceasta a fost principala problemă pentru departamentele de marketing și comunicare în pandemie, în contextul în care oamenii au fost nevoiți să stea departe unii de alții. Online-ul a devenit dintr-o simplă opțiune, o necesitate și joacă și acum un rol important în viețile noastre, inclusiv în cea profesională.
Anca_Ungureanu

Ultimul an, deși unul dificil, a fost o situație profesională cu totul nouă pentru cei din marketing, dar a reprezentat și o oportunitate pentru a învăța lucruri noi.

„Comunicarea este cu și despre oameni și dintr-o dată aceștia se aflau foarte departe unii de alții. Noi, oamenii de marketing ne-am aflat într-o situație în care am încercat să-i ținem mai aproape, atât echipele, cât și clienții. A fost o perioadă dificilă în care am învățat să facem lucruri noi, în mod diferit, față de ceea ce știam”, a declarat Anca Ungureanu, Director de identitate și comunicare, UniCredit Bank România.

Situația din pandemie a fost diferită față de aceea din criza economică din 2009-2010. Profesioniștii din comunicare mai trecuseră prin situații relativ similare și totul a fost mult mai predictibil atunci.

„Eram la începutul carierei de conducător de departament de comunicare și am avut alături de mine colegi experimentați, care lucrau de mulți ani în domeniul bancar și mai trecuseră prin diverse etape de transformare ale sistemului. Atunci lucrurile au fost diferite în acest sens. Profesioniștii știau ce au de făcut și mai trecuseră prin situații similare. De asemenea, lucrurile au fost mai simple, mai predictibile și au ținut mai puțin timp. Nu-mi aduc aminte să fi simțit această presiune a necunoscutului atât de mult timp”, a explicat Anca Ungureanu.

În ceea ce privește strategia de comunicare a UniCredit Bank, Anca Ungureanu spune că prioritatea a fost pentru sănătatea angajaților și clienților băncii. Încă de la începutul pandemiei aceasta a considerat că sistemul bancar trebuie să aibă un rol important în sprijinirea economiei și antreprenorilor.

„La începutul crizei pandemice am avut priorități clare: sănătatea angajaților și a clienților. Abia ulterior a fost business-ul. Tot de la început am crezut că sistemul bancar trebuie să fie parte din soluția pentru a sprijini economia și antreprenorii în această perioadă. Ne-am concentrat mai mult pe oameni și mai puțin pe advertising de produse și servicii. În primele luni de pandemie am redus destul de mult comunicarea comercială pentru că viața și siguranța oamenilor a fost prioritară. Am încercat să fim unitari, transparenți și deschiși, pentru a menține sub control panica și frica”, a mărturisit aceasta.

Online-ul este marele câștigător în această perioadă de pandemie, acesta schimbându-se dintr-o opțiune, într-o necesitate, consideră Anca Ungureanu.

„Ultimul an a impus mediului de business să-și regândească complet modul în care-și desfășoară activitatea. A schimbat perspectivele acolo unde apetitul pentru digital era mai redus. Pandemia a schimbat opțiunea în necesitate. Soluții existau și înainte. Digitalul nu s-a inventat în 2020, fiecare avea însă deschideri diferite în abordarea acestui aspect. Acum vedem că digitalul joacă un rol preponderent în viețile noastre, inclusiv munca s-a mutat în online”.

Rețelele de socializare au picat testul de etică și mulți au preferat în ultima perioadă să nu le mai folosească, este de părere Anca Ungureanu, care adaugă că, în pandemie a crescut și rolul influencerilor și creatorilor de conținut.

„Cred că în ultimii ani rețelele de socializare au fost supuse unui test de etică pe care l-au picat, din păcate. Eu cred că mulți au ales să nu mai folosească rețelele de socializare. De asemenea, conținutul a devenit mai lipsit de sens și fals. Oamenii au început să transmită informații care nu mai aveau relevanță pentru cei care se uitau. A crescut și rolul influencerilor și creatorilor de conținut și în același timp, pandemia i-a cernut și i-a păstrat pe cei care erau cu adevărat relevanți”, a declarat Anca Ungureanu în cadrul emisiunii Forbes MarComm.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii