FacebookTwitterLinkedIn

 Vacanță pentru business

Construcția brandurilor nu ia vacanță, asta e cert . Dar cum odihna și deconectarea sunt esențiale pentru a fi eficienți, vom avea zile sau săptămâni în care unii dintre membrii echipei vor fi în concediu, iar alții “pe baricade”. Alternativ, desigur, astfel încât proiectele să meargă înainte ”în parametri”. Chiar și anul trecut am mers în vacanță, atât cât a fost posibil, iar faptul că afacerea crește demonstrează că dacă îți încarci la timp bateriile totul merge strună.

Certitudini și predictibilitate

Predictibilitatea sau lipsa ei face parte din viața de antreprenor. Am încercat să “jucăm” pe un teren cât mai stabil, mai coerent, ne-am uitat la ce se întâmplă în jur și am găsit noi uși de deschis. Dacă mediul extern macroeconomic sau sanitar – cum a fost cazul în anul trecut – te provoacă, vii cu soluții. Noi asta am făcut, atât pentru echipa Brandocracy, cât și pentru clienții noștri. Lipsa de predictibilitate poate fi și un bun exercițiu de management, uneori. Nu trebuie să devină regulă, însă. În această vară, la fel ca în vara anului trecut, avem multe proiecte frumoase și de perspectivă. Unele continuă din anii trecuți în timp ce altele sunt abia la început. Ca noutate, pe lângă partea de brand building și strategii de marketing sunt destul de multe solicitări pe zona de cultură organizațională și employer branding.

Îngrijorări

Nu văd nimic îngrijorător în domeniul consultanței de brand și marketing. Mai degrabă simt o presiune de genul: multe proiecte, colegii mei sunt la “încărcare” maximă cu timpul și noi clienți ne întreabă dacă nu am vrea să colaborăm. Foarte frumos, zic. Va trebui să creștem în continuare echipa? Probabil că da.

Planuri de business

Contractele deja semnate sau în derulare sunt din industrii diverse, cu businessuri mature ori în primii ani de dezvoltare și vin din zona medicală, din construcții, tehnologia informației, HoReCa, distribuție, sport, automotive sau energie. Deja am atins, în primele șase luni din 2021, nivelul cifrei de afaceri a întregului an 2020. Iar anul trecut am dublat cifra de afaceri față de precedentele 12 luni. Pentru 2022 mă aștept, de asemenea, la creștere. Sper să avem timp să le facem pe toate pentru că pe lângă business as usual ne implicăm în proiecte de voluntariat care impactează tineri dornici să înceapă o afacere, dar și antreprenori din mediul rural. Sunt două categorii de comunități care au nevoie de expertiză în marketing și branding, iar echipa Brandocracy este gata să răspundă prezent.

Vacanță în țară sau în străinătate

Da, plec în vacanță cu familia, ca în fiecare vară. Eu cred că este important să existe o perioadă de deconectare de la rutina zilnică de business. E drept că mai trag cu ochiul la mailuri, uneori – obicei rămas din timpul când lucram în bancă, dar încerc să rămân în vacanță, totuși, cu mintea. Am observat că îmi și vin mai multe idei bune în vacanță, tocmai pentru că mă pot relaxa mai mult și dau spațiu mai mare creativității. Vom merge atât în țară, cât și în străinătate – în Europa, zona de nord-vest.

Pe parcursul acestei veri, redacția Forbes România va publica mai multe astfel de chestionare, ce fac parte din proiectul editorial intitulat Summer Plans 2021. Totodată, acestea se vor regăsi și în ediția viitoare de print Forbes România.