Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Analiză TV 2014: Pro TV a câștigat în fața Antenei 1 și în intervalul orar 16:00 – 19:00

Disputa din sondajele de audiență ale anului 2014 dintre Pro TV și Antena 1 s-a derulat nu numai în prime-time (orele 19:00 – 24:00), ci și în intervalul premergător, 16:00 – 19:00, numit în limbajul de specialitate early fringe. Și aici bătălia a fost câștigată de Pro TV.
antena-protv.jpg

Anul trecut, programele difuzate de Pro TV în intervalul 16:00 – 19:00, în care „vârful de lance” a fost emisiunea „La Măruță”, a avut o medie 964.000 de telespectatori pe minut, la nivel național.

Pe același tronson orar, Antena 1, în care a evoluat programul-vedetă „Acces direct” (Simona Gherghe), a avut o medie de 887.000 de persoane pe minut, la nivel național. Și pe acest interval orar (early fringe), audiența lunară a Pro TV a fost mai decât a televiziunii concurente, Antena 1.

Analiza pe fiecare lună în parte arată că Pro TV a avut o audiență mai mare decât Antena 1 în 9 luni, iar în sezonul estival (iunie, iulie, august), televiziunea grupului Intact a fost mai tare. De altfel, Pro TV a dominat acest interval orar în perioadele anului care contează în businessul de publicitate: primăvara și toamna.

Cea mai mare audiență lunară înregistrată de Pro TV a fost în noiembrie: 1.449.000 telespectatori pe minut (național). În aceeași lună, Antena 1 a avut 1.158.000 persoane pe minut. Cea mai slabă lună la Pro TV a fost august, cu o medie de 500.000 de telespectatori pe minut, în timp ce Antena 1 a avut 558.000.

În luna mai a fost o luptă mai strânsă între cele două televiziuni și, după un sezon estival câștigat de Antena 1, disputa a fost tranșată de Pro TV până la sfârșitul anului. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii