Cautare




, Forbes Staff

Tech |
|

Analiză RTB House: românii cumpără cu 75% mai mult în săptămâna de dinainte de Crăciun

Vizitatorii magazinelor online cumpără cel mai mult în zilele de luni (cu 38% mai mult față de medie) și cel mai puțin în cele de sâmbătă (cu 22% mai puțin), arată datele RTB House, companie specializată în retargeting.
Shopping Online

La mijlocul lunii decembrie, popularitatea magazinelor online se diminuează: vizitele scad cu 22%, iar cumpărăturile cu 41%. Imediat după Ajunul Crăciunului, utilizatorii de internet încep din nou să dea click pe reclame, ceea ce indică în mod clar interes pentru ofertele de sezon.

În România, utilizatorii accesează magazine online în principal în timpul săptămânii. Cele mai bune rezultate se înregistrează cu o săptămână înaintea Crăciunului: în ziua de luni, accesările cresc cu 21% față de media lunii decembrie. Același trend ascendent poate fi remarcat și în cazul tranzacțiilor: în aceeași zi de luni, procentele cresc cu 75%.

În zilele de Crăciun, românii accesează magazinele online extrem de rar, cu 36% mai puțin față de restul lunii. Iar în ce privește tranzacțiile efectuate, acestea scad cu 56%. Spre deosebire de utilizatorii din alte țări, românii arată cel mai mare interes față de reclame la începutul lunii decembrie.

Analiza RTB House cuprinde date colectate din 40 de piețe din Europa, America Latină, Africa, Asia și Pacific, precum și din Orientul Mijlociu.

„Pentru a încuraja tranzacțiile în a doua jumătate a lunii decembrie, e recomandat ca în campaniile de promovare să punem accentul pe posibilitatea de livrare până de Crăciun sau să orientăm activitățile de promovare online către vânzările din offline, în cazul în care avem magazine fizice”, a spus Cătălin Emilian, RTB House.

Deși utilizatorii accesează magazinele online mai puțin în zilele de Crăciun, dau în continuare click pe reclame. Pe 25 și 26 decembrie, utilizatorii dau click pe bannere cu 10-11% mai mult decât media lunii decembrie. Imediat după Crăciun, cumpărăturile efective cresc brusc.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii