Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Analiză media 2014: Pro TV a câștigat categoric lupta pentru audiență cu Antena 1

Plecarea mai multor manageri și vedete de la Pro TV la grupul rival Intact n-au ajutat Antena 1 să detronze liderul audienței, în 2014. În toate lunile anului trecut, audiența medie a Pro TV în prime-time a fost mai mare decât Antena 1.
pro_tv_versus_antena_1.jpg

La începutul anului trecut, noua echipă managerială a Pro TV S.A., parte a companiei Central European Media Enterprises, a declanșat o restructurare a grupului. Acest lucru a condus la pierderi de manageri și vedete, care au ales să treacă „cu arme și bagaje” la Antena 1. Restructurarea Pro TV a fost pe larg comentată în presa scrisă și în online. Un cutremur devastator a lovit prima televiziune a țării – îți venea să-ți spui, parcurgând informații de presă ale momentului. Deja, unii analiștii și mulți chibiții îi prevedeau Pro TV-ului nu numai decăderea și pierderea poziției de lider, dar și dispariția din piața TV. Mai ales că Adrian Sârbu, fondatorul televiziunii, își încheiase cariera la CME (cu coada între picioare, dar cu recompense consistente din partea patronatului american), la sfârșitul anului 2013.

De celalaltă parte a frontului, grupul Intact, consolidat cu noile „înrolări”, părea pregătit, dacă nu în primăvară, dar mai cu seamă în grila de toamnă să detroneze (în sfârșit!) „nemuritorul” lider. Asta în ciuda condamnării lui Dan Voiculescu, fondatorul grupului, la 10 ani închisoare în Dosarul ICA (august 2014). Iată ce declara Sorin Alexandrescu, CEO Antena Group, la sfârșitul lunii august, în pragul lansării grilei de toamnă: „Prime-time-ul Antena 1 va avea 6 producții excepționale, cu vedete de top, producții proprii și formate de succes internațional. Strategia noastră și investițiile pe care le-am facut în ultima perioadă vor seta noi standarde în ceea ce privește divertismentul de televiziune.”

„Noile standarde” ale divertsimentului TV, cu care se lăudase șeful grupului, n-au rupt nici gura târgului și nici n-au clătinat poziția Pro TV în sondajele de audiență. „Serviciul Român de Comedie” a fost scos din grilă la scurt timp după lansare, apoi a venit rândul ieșirii din scenă a producției „Dansează printre stele”. Antena 1 a eșuat lamaentabil în toamna anului trecut, în tentativa de a lua locul Pro TV.

Ce spun sondajele de audiență?

În prime-time (orele 19:00 – 24:00), Pro TV a înregistrat în 2014 o audiență medie de 1.253.750 de telespectatori pe minut, la nivel național. Ratingul Antenei 1 a fost de 725.416 de persoane pe minut. În nicio lună a anului, Antena 1 n-a reușit să depășească ratingul mediu al Pro TV, în prime time.

În prima parte a anului 2014, ratingul mediul al Pro TV a arătat de parcă televiziunea nici traversa o perioadă agitată de restructurare, cu un vârf de 1.714.000 de persoane pe minut (național), în luna martie. Este cea mai mare audiență lunară în prime-time din anul 2014. În aceeași lună, Antena 1 a avut o medie de 729.000 de telespectatori pe minut.

Audiențele lunare din prime-time ale celor două televiziuni au variat de-a lungul anului conform sezonalității. Dar în timp ce Pro TV a avut în opt luni o audiență medie de peste 1 milion de telespectatori pe minut (prime time, național), Antena 1 n-au reușit să treacă pragul de un milion în nicio lună. Cel mai bun prime-time la Antena 1 a fost în ianuarie, când a atins 821.000 de telespectatori pe minut.

Cel mai slab prime time la Pro TV a fost în iunie: o medie de 903.000 de persoane pe minut. La Antena 1, audiența cea mai slabă a fost în aceeași lună: 555.000.

Nici în mult așteptata toamnă, când Antena 1 spera să se instaleze în fruntea pieței TV, ratingul mediu din prime-time al stației din grupul Intact nu s-a apropiat de cel al Pro TV.

În octombrie, Pro TV a avut o medie de 1.190.000 de români pe minut, iar Antena 1, 811.000. În noiembrie, distanța a fost și mai mare: Pro TV – 1.228.000, Antena 1 – 733.000 (național, prime time).

În decembrie, Pro TV a realizat un rating mediu de 1.315.000, în timp Antena 1 a înregistrat o medie de 841.000.

În 2014, Pro TV a mai dat o lecție pieței TV: s-a restructurat și a fost părăsit de unele vedete, fără să-și pericliteze poziția de lider. Nu este pentru prima dată când Pro a rezistat fără probleme atacului Antenei. Să ne amintim plecările din urmă cu mulți ani ale lui Lucian Mândruță, Andreea Berecleanu sau Andrei Gheorghe („veriga slabă”).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii