Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Analiză Forbes: Segmentarea pieței de televiziune în 2013

televiziune.jpg
Primele 10 televiziuni cu cea mai mare audiență în 2013 au avut o cotă cumulată de piață, la nivel național, de 61,3%, potrivit măsurătorilor Kantar Media. Alte 59 de televiziuni se „îngrămădesc” pe o cotă de 26,8%. Pe un segment de 11,9% se află televiziunile care nu sunt măsurate de Kantar Media (others).

Topul audienței TV în 2013, la nivel național, oficializat luna trecută de Kantar Media pentru ca CNA să stabilească televiziunile care intră în așa-numitul pachet must-carry, arată că în primele 10 stații se află șase televiziuni generaliste (comerciale), două de știri (Antena 3 și România TV), una pentru copii și tineret și canalul public TVR 1.

Cele șase televiziuni generaliste – Pro TV, Antena 1, Kanal D, Acasă, Prima TV și Național TV – au avut în total 46,9% din cota de vizionare a anului 2013, pe piața TV din România. Pro TV a avut o cotă de piață națională de 15,2%, în timp ce Antena 1 și Kanal D, de 12,9%, respectiv 7,8%.  

Canalele de știri – Antena 3, România TV, B1 TV, Realitatea TV și Digi 24 – formează nișa cu cea mai mare cotă de piață: 12,7% (național, toată ziua). Cele mai mari cote anuale de piață le-au avut Antena 3 și România TV, 4,9%, respectiv 3,1%, în timp ce Digi 24, televiziune care a intrat pentru prima dată în must-carry, a avut o cotă de vizionare de 0,5% (național).

Nișa televiziunilor pentru copii și tineret, formată din șapte stații (inclusiv Megamax), a înregistrat o cotă de 7,7%, fiind a doua nișă TV ca timp de vizionare. Cele mai urmărite programe au fost Disney Channel (2,5%) și Cartoon Network (1,3%).

Televiziunile de filme și seriale au acumulat în 2013 o cotă de piață de 3,9%. Pro Cinema și AXN au avut cele mai mari cote de piață: 0,9% fiecare.

Alte nișe de televiziune au avut următoarele cote de piață:

– Muzică populară și de petrecere – 3,3%

– Sport – 2,1%

– Documentare – 1,7%

– Muzică pop – 1,1%

– Confesionale – Trinitas, Speranța TV, Alfa Omega TV, Credo TV – 0,4%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii