Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Analiză Forbes: Inserțiile publicitare cu cele mai mari audiențe TV

televiziuni_tematice.jpg
Cosmote este clientul publicitar ale cărui inserții grafice (spoturi de sub 10 secunde) au obținut cele mai mari audiențe în programele TV. Principala emisiune în care a realizat aceste vârfuri de audiență a fost „Românii au talent” (Pro TV). 

Pe 30 martie a.c., în timpul filmului artistic „Afaceri necurate” (cu Jean-Claude Van Damme), difuzat pe Pro TV, un logo-spot de 10 secunde a obținut 35,9 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Este inserția publicitară cu cea mai mare audiență de pe piața TV, în perioada 1 ianuarie – 24 noiembrie 2013.

Potrivit reglementărilor CNA, prin insert grafic se înţelege reprezentarea, statică sau în mişcare, cu sau fără sunet, a mărcii, a siglei sau a altui simbol prin care se identifică sponsorul ori imaginea unui produs reprezentativ al acestuia.

Cea de doua inserție publicitară în topul audienței a fost difuzată în timpul ediției „Românii au talent” din 29 martie a.c., și a aparținut aceluiaș operator telecom, Cosmote, care a fost și sponsorul emisiunii. Aceasta a obținut 35,3 GRP-uri pe targetul comercial. „Românii au talent” a fost programul care a furnizat cele mai mari audiențe pentru inserțiile Cosmote.

În perioada analizată, au fost difuzate de televiziunile cuprinse în sondajele de audiență numai puțin de 222.457 inserții (spoturi de sub 10 secunde). În topul inserțiilor cu cea mai mare audiență, primele 30 de locuri sunt ocupate numai de cele comandate de Cosmote. Supremația operatorului (verde) este indiscutabilă.

De abia pe locul 31 se află un logo-spot de șase secunde, comandat de Vodafone, cu o audiență de 29,4 GRP-ur și introdus în timpul meciului Chelsea – Steaua (Europa League). Pro TV a transmis acest meci. În aceeași partidă, un alt logo-spot de la Vodafone a făcut 29,3 GRP-uri pe targetul comercial.

Televiziunea care a livrat cele mai mari audiențe pentru inserții a fost Pro TV. Pe primele 60 de locuri în topul audienței se află numai inserții publicitare plasate în programele acestei televiziuni. De abia pe locul 61 se află o inserție (10 secunde) de la Vodafone care a fost plasată în meciul România – Grecia, transimis de Antena 1 pe 19 noiembrie 2013. Acest logo-spot a realizat 27,3 GRP-uri.

Monopolul audiențelor de la Pro TV și Antena 1 este„spart” de o inserție difuzată de Kanal D, în timpul serialului „Suleyman Magnificul”, pe 12 martie 2013. Inserția de 6 secunde a fost comandată de Herbalife și a obținut 14,4 GRP-uri pe targetul comercial. Acest spot ocupă locul 676 în topul audienței inserțiilor publicitare, în perioada 1 ianuarie – 24 noiembrie a.c.

Vezi și clienții publicitari cu cele mai mari audiențe obținute de pe urma inserțiilor publicitare! 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii