Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Analiză Forbes: Cum a lovit „Ordonanța Voiculescu” în profiturile agenților de media, în 2013

Profiturile agenților de media au înregistrat scăderi severe ale profiturilor în anul 2013, arată datele de bilanț, recent apărute la Ministerul Finanțelor Publice.
Photoland_Corbis_Image_fmt.jpg

Principalul motiv al reducerii profiturilor față de anul precedent se datorează aplicării Ordonanței de Urgență 25/2013 (supranumită și Ordonanța Voiculescu), care a restricționat accesul agențiilor de media la cumpărarea timpilor de publicitate la televiziuni. În această situație, bugetele de promovare ale clienților n-au mai „trecut” prin agenții, astfel încât acestea să-și primească așa-numitul rebate de la televiziuni. În privința rebate-ului, OUG 25/2013 prevede ca acesta să fie facturat.

Impactul Ordonanței, aplicată din aprilie anul trecut, a produs un veritabil cutremur pe piața de publicitate, agențiile trezindu-se dintr-o dată cu veniturile amputate din rebate-uri. Pe de altă parte, Ordonanța a produs un val de birocrație, televiziunile facturând direct clienții publicitari, care au fost puși în dificultate de “ploaia” de facturi (dar agențiile au continuat să facă această muncă de administrație pentru clienți).

Odată cu apariția bilanțurilor la Ministerul Finanțelor Publice, se pot vedea „găurile” produse de ordonanță în profiturile agențiilor.

Media Investment, principala agenție din holdingul The Group, a înregistrat un profit net de 827.541 euro (calculat la cursul mediu de 4,41 lei/euro), cu 54,7% mai mic decât în 2012. Media Investement a avut cea mai mare cifră de afaceri de pe piața de agențiilor de profil: 31,6 milioane de euro. Printre cei mai mari clienții ai agenției s-au numărat Cosmote, Romtelecom, Henkel și Ursus Breweries.

Iată cum au variat profiturilor celorlalte agenții:

Initiative România (Lowe) și-a menținut profitul (503.627 euro) la nivelul anului 2012 (creștere de 0,5%); cifra de afaceri – 21,79 milioane de euro.

Zenith Media a suferit o scădere a profitului față de 2012 de 41,4%, ajungând la 941.127 euro; cifra de afaceri de 19,31 milioane de euro.

Starcom MediaVest, profit de 703.218 euro, în scădere cu 64%; cifra de afaceri – 17,47 milioane euro.

MediaCom România, profit de 3.945 euro, în scădere cu 99%; cifra de afaceri de 11,58 milioane euro.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii