Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Analiză Forbes: Clienții publicitari cu cele mai multe inserții publicitare pe TV

televiune.jpg
Cosmote și Procter&Gamble au obținut cele mai mari expuneri ale brandurilor pe televiziuni cu inserțiile grafice (spoturi de sub 10 secunde) pe care le-au comandat, în perioada 1 ianuarie - 24 noiembrie 2013. Inserțiile grafice reprezintă o altă modalitate de promovare, dar acestea sunt plasate în timpul desfășurării programelor TV.

Inserțiile grafice comandate de operatorul de telecomunicații mobile Cosmote au adunat 5.403 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Points – GRP, urban, 18 – 49 de ani). Este cel mai mare volum de audiență obținut de un client publicitar. (Pe baza GRP-urilor, clienții cumpără timpi de publicitate la televiziuni.)

Conform reglementărilor CNA, prin insert grafic se înţelege reprezentarea, statică sau în mişcare, cu sau fără sunet, a mărcii, a siglei sau a altui simbol prin care se identifică sponsorul ori imaginea unui produs reprezentativ al acestuia.

Cosmote a avut inserții grafice pe nouă televiziuni. Cea mai mare audiență a fost obținută pe Pro TV: 4.742 GRP pe targetul comercial. De altfel, pe acest post, Cosmote a sponsorizat cele mai multe emisiuni. Pe Antena 1, inserțiile publicitare au realizat 458 GRP-uri. Pe B1 TV și Kanal D, au fost acumulate 58,9 GRP-uri, respectiv 51,1 de puncte.

Procter&Gamble a folosit cinci televiziuni pentru inserțiile brandurilor sale, care au adunat în total 4.161 GRP-uri pe targetul comercial. Pro TV a furnizat 3.222 GRP-uri, iar Antena 1.416 de puncte. Pe Antena 3, inserțiile P&G au obținut 133,5 puncte de audiență pe targetul comercial.

Inserțiile de la Unilever au acumulat 2.996 GRP-uri pe targetul comercial. Au fost folosite opt televiziuni, în programe care se adresează în special publicului feminin. Pro TV a livrat 993 puncte de audiență, în timp ce Antena 1, 40 de puncte.  Dar liderul audienței pentru Unilever a fost Kanal D, cu 1.560 GRP-uri.

Alți clienți publicitari cu expunere mare pentru inserțiile difuzate: Orange (2.728 GRP-uri pe targetul comercial), Vodafone (1.388), GlaxoSmithKline (1.334), HTC (1.282) și Angelini Pharmaceuticals (1.080).

Vezi si televiziunile nou-intrate in sondajele de audiență din luna noiembrie.  

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii