Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Analiză Forbes: Audiența inserțiilor publicitare difuzate de televiziuni

televiziuni_filme.jpg
În perioada 1 ianuarie - 24 noiembrie 2013, inserțiile grafice (spoturi de sub 10 secunde), difuzate în programele de televiziune, au livrat clienților publicitari un volum de 51.367 puncte de audiență (target comercial), cu 4,1% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Inserțiile grafice reprezintă o altă modalitate de promovare pe TV, distincte de reclamele obișnuite de 30 de secunde, plasate în pauzele publicitare.

Conform reglementărilor CNA, prin insert grafic se înţelege reprezentarea, statică sau în mişcare, cu sau fără sunet, a mărcii, a siglei sau a altui simbol prin care se identifică sponsorul ori imaginea unui produs reprezentativ al acestuia.

Durata unui insert nu poate să depăşească 10 secunde, iar durata totală de difuzare pe întreaga transmisie nu are voie să depăşească două minute, conform prevederilor din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.

Clienții publicitari care sponsorizează programe ori doresc o vizibilitate mai mare în cadrul emisiunilor de mare audiență (meciuri de fotbal) apelează la aceste inserții, dar prețurile sunt mult mai mari decât reclamele clasice din calup (în unele cazuri, de patru ori mai mare față de costul punctul de audiență).   

O monitorizare a inserțiilor grafice din acest an arată că inserțiile difuzate de Pro TV au totalizat 17.847 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Bugetul de audiență livrat este mai mare 7% față de anul 2012. Cosmote a avut cea mai mare vizibilitate în inserțiile comandate pe Pro TV: 4.742 GRP target comercial. Inserțiile comandate de Procter&Gamble au acumulat 3.222 GRP-uri. Unilever a realizat o audiență de 993 de puncte.

Inserțiile de la Antena 1 au livrat clienților publicitari 10.242 GRP-uri (target comercial), cu 5% mai mult decât în 2012. Cei mai vizibili clienți cu logo-spoturi au fost: Orange (2.713 GRP – target comercial), GlaxoSmithKline (806), Ursus Breweries (832), Cosmote (458).

Cea de-a treia televiziune în topul inserțiilor este Kanal D, care a furnizat 4.497 puncte de audiență, față de 838 în 2012. Logo-spoturile de la Unilever au acumulat 1.560 de puncte de audiență (target comercial). Herbalife International of America a acumulat 248 GRP, iar GlaxoSmithKline a acumulat 806 GRP.

Au mai livrat volume de audiență importante cu ajutorul inserțiilor grafice următoarele televiziuni: TVR 1 (4.324 GRP – target comercial), România TV (2.033), Prima TV (1.669), Antena 3 (1.108), Realitatea TV (900), Eurosport (774), Etno TV (746), Dolce Sport (628), Sport.ro (519), History Channel (489) și B1 TV (478).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii