FacebookTwitterLinkedIn

Cei patru mari producători de bere – Heineken România, Ursus Breweries, Bergenbier S.A. și United Romanian Breweries Bereprod (URBB) – au derulat anul trecut campanii de publicitate TV care au acumulat în total 79.145 puncte de audiență pe targetul comercial (Gross Rating Points – GRP, urban, 18 – 49 de ani). Pe baza GRP-urilor, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni.

Volum de audiență TV pentru reclamele la bere s-a ridicat la nivelul anului 2012 (creștere de doar 0,8%).

Heineken România, care deține printre altele brandurile Heineken, Silva, Ciuc, Golden Brau și Bucegi, a consumat 31.162 GRP’30pe targetul comercial, cu 23,4% mai puțin decât în 2012. Chiar și cu această scădere, Heineken România este liderul berarilor în promovarea pe televiziune.

Compania Ursus Breweries România (parte SABMiller) a comandat reclame TV care au acumulat 22.931 GRP’30pe targetul comercial. Bugetul de audiență este mai mare cu 27,6% față de anul precedent. Ursus Breweries are în portofoliu, printre altele, brandurile Ursus Premium, Timișoreana, Ciucaș, Peroni Nastro Azzurro și Redd’s (marcă intens promovată în 2013).

Campaniile comandate de Bergenbier S.A. pentru brandurile sale au strâns 17.627 GRP’30pe targetul comercial, cu 31,5% mai mult decât în 2012. Este cea mai mare creștere procentuală de pe piața berii. Bergenbier S.A. deține (printre altele) mărcile Bergenbier, Staropramen, Noroc și Stella Artois. Producătorul a investit mai cu seamă în promovarea sortimentelor Bergenbier Fresh Lemon și Bergenbier Fresh Grapefruit.

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), care deține brandurile Tuborg, Holsten, Carlsberg și Skol, a consumat un volum de audiență de 7.423 GRP’30pe targetul comercial, cu 15,8% mai mare decât în 2012.

Vezi și publicitatea atrasă de presa scrisă în 2013!