Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Analiză „Forbes” 2013: Cum și-au împărțit magazinele bugetele de publicitate pe radiouri

radio_2013.jpg
Anul trecut, Kiss FM a fost rețeaua preferată de magazinele și supermarketurile care și-au promovat ofertele pe radio. Canalul România Actualități a devenit un competitor pentru radiourile private pe această nișă de retail.

REWE România, compania care operează rețelele Penny Market, Billa și XXL Mega Discount, a fost în 2013 cele mai mare investitor în publicitatea radio de pe nișa magazinelor și supermarketurilor, cu 4,51 milioane euro (calculat la rate card), conform monitorizărilor BRAT.

Bugetul de promovare REWE România a fost distribuit pe șase rețele de radio: Kiss FM – 1,4 milioane euro, Pro FM – 1,19 milioane euro, Europa FM – 1,01 milioane euro, România Actualități – 754.904 euro, Radio ZU – 150.401 euro și Magic FM – 5.018 euro. Toate cifrele sunt bugete calculate la tarifele-listă de publicitate (rate card) din care nu s-au eliminat discounturile. În cazul REWE România surprinde consumul scăzut pe Radio ZU, o rețea cu audiențe bune în mediul urban și lider pe București.

Cel de-al doilea investitor pe nișa magazinelor a fost Carrefour, cu un buget brut de 4,06 milioane euro, conform studiului de monitorizare BRAT. Grosul bugetului a fost împărțit în Kiss FM și Radio ZU: 1,72 milioane euro, respectiv 1,65 milioane euro. Astfel, cele două rețelea au atras 83,2% din bugetul total de promovare peradio al Carrefour. Alte radiouri care s-au „lipit” de bugetul Carrefour: Pro FM – 423.867 euro, Radio 21 – 136.517 euro, Magic FM – 62.449 euro și Europa FM – 59.773 euro. (Toate cifrele reprezintă bugete calculate la rate card.)

Al treilea investitor de pe nișa magazinelor în 2013, potrivit monitorizărilor BRAT, a fost Lidl, cu un volum brut de 3,9 milioane euro. De această dată, Pro FM l-a detronat pe Kiss FM în planul de media, atrăgând un buget de 994.505 euro (rate card). Asta în timp ce Kiss FM a vândut publicitate în valoaere brută de 686.247 euro (rate card). Lidl a mai consumat publicitate pe: Radio ZU – 610.006 euro, Europa FM – 598.226 euro, Magic FM – 417.368 euro, România Actualități – 301.487 euro și Radio 21 – 299.935 euro. (Toate cifrele sunt calculate la rate card.)

Rețeaua de bricolaj Baumax România a consumat publicitate pe patru radiouri: Kiss FM – 1,24 milioane euro, Magic FM – 876.454 euro, Pro FM – 769.328 euro și Europa FM – 591.612 euro. (Toate cifrele sunt calculate la rate card.) Au lipsit din planul de media Radio ZU și România Actualități. Bugetul total de promovare a fost de 3,48 milioane euro (rate card).

Un alt mare investitor în publicitatea radio a fost Flanco, rețeaua de retail electrocasnice, eletectronice și IT&C, cu un volum brut de 2,42 milioane de euro (rate card). Kiss FM a atras cel mai mare buget: 671.856 euro (rate card). A urmat Europa FM – 555.503 euro și Pro FM – 523.934 euro. Alte radiouri în atenția Flanco: Magic FM – 393.058 euro, Radio 21 – 203.209 euro, Radio ZU – 75.874 euro și România Actualități – 3.682 euro. (Bugete calculate la rate card.)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii