Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Analiză Forbes 2013: A crescut bugetul de publicitate investit pe primele opt rețele de radio din țară

onair-radio-res.jpg
Investițiile publicitare în cele opt rețele de radio monitorizate de BRAT au crescut cu 38% în 2013 față de anul precedent. Lanțurile de retail au consumat cel mai mare volum de reclame radio. Compania farmaceutică Zdrovit a fost cel mai mare investitor în publicitatea radio.

Anul trecut, volumul brut de publicitate investit pe opt rețele de radio s-a ridicat la 117.494.113 euro (calculat la rate card), potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Au fost monitorizate radiourile Kiss FM, Radio ZU, Pro FM, Europa FM, Magic FM, Radio România Actualități, Radio 21 și Rock FM.

Bugetul de publicitate (rate card) este cu 38% mai mare decât cel din 2012. De asemenea, a crescut și numărul de clipuri comandate (cu 29,2%), ajungându-se la un număr de 387.016 de difuzări.

Companiile de retail (magazine, supermarketuri și hipermaketuri) au consumat publicitate radio în volum brut de 22,5 milioane de euro (rate card). Este domeniul cu cele mai mari investiții publicitare în cele opt rețele de radio. Pe locul secund, dar la mare distanță de retail, se află companiile de telecomunicații, cu un volum brut de 9,54 milioane euro (rate card). Piața bancară a fost activă pe radio, cu un buget total de 7,72 milioane de euro (rate card).

În top 10 cei mai mari clienți publicitari pe radio în 2013 se află numai puțin de șase companii de retail (bunuri de larg consum și electrocasnice). Dar primul loc este deținut de compania farmaceutică Zdrovit, care a comandat 29.988 de spoturi în valoare brută de 10,3 milioane de euro (rate card).

Pe locul secund se află operatorul telecom Orange, cu investiții brute de 4,6 milioane de euro (rate card) pentru 13.642 clipuri.

Pe cea de-a treia poziție a topului se situează compania Rewe România, care operează supermarketurile Billa și Penny Market. Rewe a consumat publicitate radio în valoare brută de 4,51 milioane euro (rate card) pentru 13.267 de spoturi.

Alte companii cu bugete mari în publicitatea radio: Lidl (4,065 milioane euro), Carrefour (4,064 milioane euro), Baumax (3,48 milioane euro), Fiterman Pharma (3,16 milioane euro), Vodafone (2,78 milioane euro) și Flanco (2,41 milioane euro). Toate cifrele reprezintă bugete calculate la rate card.

Topul 10 este încheiat de Metro Group, cu un buget de 2,34 milioane euro (rate card) pentru 6.781 spoturi radio.

Vezi AICI audiențele televiziunilor în opt județe din Sudul României!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii