Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Ana-Maria Olaru: „Clientul ideal există doar în revistele de advertising”

Ana_Maria_Olaru.jpg
Să dăm „cărțile pe față” și să vorbim despre clienții publicitari, cu bune și cu rele! Așa cum îi văd oamenii de publicitate. În fond, ce vor publicitarii de la clienții? Nu numai bugete mai mari. Vor și altceva. Aflați mai jos!

Ana-Maria Olaru, Strategic Planner CohnandJansen JWT

Forbes: Care este atitudinea dvs, în general, față de clienții publicitari?

Ana-Maria Olaru: Faptul că am lucrat șapte ani la „client”, înainte să ajung în agenție, îmi oferă o altă perspectivă a modului în care interacționez cu „clienții”.

Dintotdeauna m-am pozitionat ca fiind partener cu clientul, în primul rând pe partea de comunicare și, când e nevoie, și pe partea de business. Nu toți clienții sunt pregătiți pentru o astfel de atitudine. Există nenumărate articole scrise la nivel internațional despre cum clienții ar trebui să poziționeze agențiile ca parteneri și nu ca executanti.

Când am fost client, am avut o relație de parteneriat cu agenția, am avut multe de învățat de la oamenii acesteia și am reușit să livrăm împreună la un standard ridicat. Încerc pentru fiecare client să ajung la acest nivel, însă nu toți sunt pregătiți pentru asta. 

Forbes: Încercați să faceți un „portret robot” al clientului publicitar de pe piața românească?

Ana-Maria Olaru: Un client de pe piața românească merge prea rar în Piața Obor și prea des în țări străine, ca să se conecteze la 95% din populație. Este un client care face prea multe asumpții și proiecții despre produs și target și mai puțin research. Este un client care preferă să preia work global, lăsând foarte puțin loc creativității locale. Și, nu în ultimul rând, are o presiune foarte mare în interiorul organizațiilor, care se răsfrange asupra părții de comunicare.

Forbes: Cel mai bun client este cel care plătește la timp, conform contractului?

Ana-Maria Olaru: Nu putem să definim un client în advertising ca fiind cel mai bun pentru că plătește la timp, asa cum nu putem să definim o agenție care livrează o prezentare în template-ul agreat, indiferent ce este în ea, ca fiind cea mai bună.

Dar este clar, clientul care nu plătește la timp, indiferent de restul relației, nu este un client bun pentru că afectează direct modul de business al agenției.

Forbes: Ați luat „țeapă” de la vreun client? (n-a platit, a furat proiectul propus de dvs, etc)

Ana-Maria Olaru: În trecutul recent al agenției, relațiile au fost profesionale astfel încât nu putem vorbi despre „țepe” de la client.

Forbes: Care este viziunea dumneavoastră despre clientul ideal? 

Ana-Maria Olaru: Clientul ideal, la fel ca bărbatul sau femeia ideală, nu există. El există doar în articole din revistele de advertising despre cum ar trebui să fie. Ce apreciez, însă, la un client este claritatea brief-urilor, faptul că și-a făcut el, în primul rând, partea de work și cere ceva specific agenției.

Mai apreciez un client cu viziune, care înțelege potențialul unei idei înainte să vadă execuțiile. Și mai apreciez un client care cheamă agenția la masă, când face planurile astfel încât să fie parte integrată din business.

De-a lungul timpului am întâlnit clienți care să facă cel puțin unul din lucrurile astea și lucrăm împreună la celelalte capitole.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii