Vacanță pentru business
Pentru noi, și cred că e cazul pentru întreaga industrie HoReCa, nu prea este vreme de vacanță. Trebuie să recuperăm. De fapt, noi nu putem decât să ne bucurăm că s-a încheiat „vacanța” de anul trecut, fiind una forțată. Bineînțeles, oamenii din echipa noastră își vor lua vacanță, avem nevoie de un moment de respiro, avem nevoie să ne încărcăm bateriile, însă anul acesta o vom face pe rând. Nu ne vom mai putea permite să închidem tot business-ul pentru o săptămână, așa cum obișnuiam să facem în fiecare an. Vremurile speciale cer măsuri speciale, dar după cum vă spuneam, ne bucurăm că, în sfârșit, „vacanța” noastră a luat sfârșit, că s-a văzut luminița de la capătul tunelului și că ne-am putut întoarce, în sfârșit, la ceea ce ne place cel mai mult să facem.
Certitudini și predictibilitate
Înainte de pandemie aveam poate prea multe certitudini, mai multe decât era cazul. Nu noi în mod special, ci o lume întreagă. Acum, după un an și jumătate de incertitudine, certitudinea este că afacerile trebuie să fie cât mai flexible, cât mai agile, cât mai ușor de adaptat unor factori externi pe care nu îi putem controla întotdeauna. Un alt lucru cert este importanța comunităților create în jurul brandurilor/business-urilor. În momente de restriște se dovedește încă o dată cât de importanți sunt clienții fideli. Din fericire, Zexe Braserie a reușit să își construiască o comunitate fantastică în ultimii 5 ani, iar ea a reprezentat elementul de stabilitate în afacerea noastră. Ei ne-au încurajat să începem să livrăm comenzi, ei ne-au susținut comandând fiecare și câteva 50 de cozonaci de Paște sau de Crăciun. Nu avem cuvinte să le mulțumim! Probabil dacă eram un business la început de drum, nu am fi reușit să mergem mai departe așa cum am făcut-o.
Îngrijorări
Până acum, a fost o vară atipică din punct de vedere meteorologic. A fost un sezon ploios, care a avut un oarecare impact asupra comportamentului de ieșit în oraș. O îngrijorare ar putea fi faptul că în weekend, oamenii vor alege să își petreacă timpul în afara Bucureștiului sau în străinătate, după un an în care au stat în case și în București. Pe de altă parte, ar putea fi o bună ocazie pentru unii dintre noi să redescoperim orașul în care trăim, care este un oraș viu, într-o continuă schimbare și dezvoltare și care oferă tot mai multe variante de petrecere a timpului liber. Și nu doar în weekend, ci și în timpul nostru liber din timpul săptămânii.
Planuri de business
Principalele direcții sunt consolidarea celor două afaceri pe care le avem: Zelato, brandul de gelaterie pe care l-am lansat acum un an în parcul Herăstrău din București, și Zexe Braserie, primul meu brand lansat acum 5 ani. În plus, avem în plan deschiderea unei noi locații cu focus pe partea de gelaterie. Avem multă treabă.
Vacanță în țară sau străinătate
Da, voi pleca în toamnă în străinătate pentru a vizita rude pe care nu am avut cum să le vizitez în perioada pandemiei. Am fost foarte tensionată în ultima perioadă, am nevoie de o vacanță. Când te detașezi, vezi mult mai clar lucrurile. În plus, plecând în vacanță, ajutăm și alte business-uri să își revină.