Cautare




, Contributor

Media şi entertainment |
|

AmCham: Modificarea Legii Audiovizualului creează un precedent periculos

zapping.jpg
Camera de Comerț Americană în România cere Parlamentului să respingă Ordonanţa de Urgenţă ce prevede modificarea Legii Audiovizualului, pe motiv că acestă lege va avea un impact negativ asupra mediului  de afaceri, iar efectele asupra pieţei de publicitate vor crea un precedent periculos pentru toate celelalte sectoare economice.

”Intermediarii sunt actori economici prezenți în toate industriile, a căror valoare adăugată și influență pozitivă asupra pieței este de necontestat. Efectele negative ale acestei Ordonanţe asupra pieţei de publicitate creează un precedent periculos pentru toate celelalte sectoare economice, iar actul normativ adoptat reprezintă o intervenție abuzivă a statului în relații comerciale private”, a declarat Radu Florescu, CEO Saatchi&Saatchi, şi Vice-Preşedinte AmCham România.

AmCham România susține că maniera în care a fost adoptată OUG 25/2013 contravine Constituţiei care prevede că  Guvernul României poate decide adoptarea unor ordonanțe de urgență doar în situații excepționale. În lipsa justificării caracterului de urgenţă al OUG 25/2013, care modifică o practică comercială existentă în România de mulți ani, precum şi în alte ţări ale lumii,  considerăm că acest act normativ încalcă drepturi și libertăți fundamentale, cum ar fi libertatea comerțului și concurența loială.

Mai mult, prevederile OUG  25/2013 pun companiile în imposibilitatea de a o aplica, din cauza neclarității termenilor folosiți și a termenelor de punere în aplicare, documentul nefăcând referire la valabilitatea actelor şi contractelor semnate anterior intrării în vigoare a OUG 25/2013.

”Deja se poate vorbi de confuzie şi blocaj la nivelul actorilor pieței de publicitate pe fondul formulării neclare şi a termenilor vagi ai acestei Ordonanţe. Efectele negative se vor reflecta inclusiv asupra consumatorilor de publicitate”, a adăugat Radu Florescu.

Instituția atrage atenţia asupra impactului negativ al OUG 25/2013 asupra întregii economii, prin modificarea radicală a modelului de business dezvoltat în România pe baza practicilor din  industria globală de publicitate, se arată într-un comunicat al AmCham Romania.

,,Alte  efecte produse de această ordonanţă includ  vulnerabilitatea crescută a clienţilor în relaţia cu televiziunile, creşterea costurilor, diminuarea concurenţei precum şi riscul de eliminare a graniţelor dintre politicile editoriale şi comerciale ale televiziunilor”, transmite Camera de Comerţ.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii