FacebookTwitterLinkedIn

Amazon a încheiat trimestrul al doilea din 2018 cu un profit net în creștere cu 92.2%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, depășind așteptările pieței. Vânzările companiei au crescut semnificativ în America de Nord, cu peste 30%, dar și pe plan internațional, unde vânzările s-au majorat cu 21.4%. La evoluția înregistrată de Amazon a contribuit și creșterea vânzărilor lanțului de magazine Whole Foods, achiziționat de Amazon în urmă cu un an.

Reprezentanții companiei Amazon estimează că vânzările vor continua să crească cu 23%-30% anual. Pe segmentul internațional, Amazon, fiind în plin proces de expansiune, a înregistrat pierderi la nivelul veniturilor operaționale, însă mai mici față de aceeași perioadă a anului trecut.

În ceea ce privește Facebook, compania a înregistrat în al doilea trimestru venituri de 13.23 miliarde de dolari, în creștere cu 42% față de aceeași perioadă din 2017, însă evoluția a fost sub așteptările pieței. Facebook întâmpina dificultăți din cauza scăderii ratei de creștere a veniturilor din publicitate, în urma implementării noilor reglementări cu privire la datele cu caracter personal și a scandalului Camdridge Analytica.

În contextul în care peste 50% dintre cei 4.2 miliarde de utilizatori de internet ai planetei utilizează și Facebook, compania are un cvasi-monipol în anumite regiuni, iar potențialul său de creștere rămâne foarte ridicat, potrivit analizei Tradeville.