„2020 a fost năucitor pentru toată lumea și, practic, a trebuit să ne adaptăm foarte repede. Ne-am testat serios capacitatea de adaptare la situații noi, condiții noi de muncă și ne-am testat și răbdarea. Poate nu ne așteptam să dureze atâta, tot speram că va trece, că nu va exista valul doi, dar iată că a venit valul trei. Au fost multe lecții învățate, dar au fost și lucruri bune“, spune Alma Rusu cu optimism. Este recunoscătoare pentru faptul că, alături de partenera sa de afaceri, Ioana Păun, conduce o echipă alcătuită din numai 5 oameni, o echipă care s-a unit și mai mult în pandemie, protejându-se unii pe alții ca o familie și lucrând alternativ, de acasă și din magazin. „A fost un mix și o stare de alertă continuă pentru că imprevizibilul a marcat puternic ultimul an“, subliniază ea.
În acest context, 2021 a început destul de lent, dar cu speranță. Pandemia a adus în prim-plan sănătatea, iar acest lucru a influențat interesul față de tot ceea ce înseamnă natural, oamenii fiind mai preocupați de îngrijirea personală. „Ne-am spălat atâta pe mâini încât vrem un săpun natural, care să nu ne atace atât de tare pielea, o cremă de mâini naturală, un detergent de vase natural“, mai spune antreprenoarea, sesizând astfel o oportunitate de creștere în domeniul în care activează. Faptul că MioBio deține de mulți ani un shop online funcțional a ajutat mult în timpul pandemiei, când cumpărăturile s-au mutat aproape instantaneu pe Internet. Evident, nu toți clienții agreează să dea comenzi de acasă, de aceea au ținut, pe cât posibil, magazinul fizic deschis. „Pentru unii, acest mic shopping a devenit o plăcere. Clientele vin la noi ca să se relaxeze, să mai povestim despre una, alta, nu doar despre creme“, explică Alma Rusu.
O altă provocare constantă pentru cele două antreprenoare a fost să aibă un plan de afaceri care să nu dăuneze mediului. „Prin natura business-ului am fost verzi de la bun început. Coletele noastre care pleacă către clienți nu au fost niciodată cele mai frumoase. Noi și menționăm asta pe site. Refolosim absolut orice cutie pe care o primim de la furnizori. A fost o decizie pe care am luat-o acum 12 ani, să refolosim și să reciclăm pe cât se poate. Și producătorii au început să se concentreze mai mult pe partea de ambalaje. Dacă la început focusul era pe un conținut curat, acum se folosește din ce în ce mai mult plastic reciclat, reciclabil, sticlă. Este un mare trend cu zero waste“, argumentează ea, fiind mândră de faptul că are în portofoliu branduri care se înscriu complet în această linie, nefolosind niciun pic de plastic. Dincolo de asta, în ultimii ani se poate observa o diversificare a produselor bio, producătorii venind cu noi soluții și ingrediente. Și pentru că vorbim despre combinația dintre știință și natură, formulele produselor cosmetice au devenit și ele din ce în ce mai sofisticate. „Interesul consumatorilor dictează piața“, concluzionează ea ferm.
În final, pentru că activează de mai bine de un deceniu într-un sector al frumuseții, oare Alma Rusu știe care este secretul acesteia? „Niciun produs cosmetic nu face minuni, dar diferența între cosmetica convențională și cea naturală este foarte mare și se simte pe pielea noastră. Eu cred în acele mici rutine de îngrijire care mențin un tonus bun al pielii“, conchide aceasta.