Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Alina Galeriu: „Proiectele spectaculoase accidentale sau efemere sunt mai puțin valoroase decât puterea de a fi zi de zi la superlativ”

Alina Galeriu și-a făcut „ucenicia” în domeniul comunicării în calitate de ziarist la două site-uri de specialitate. A fost o perioadă „nebună”, în care a învățat fără odihnă. Alina Galeriu face parte din elita de tineri pe care „Forbes România” încearcă s-o aducă în fața publicului: „30 sub 30”.
alina galeriu

Alina Galeriu, Managing Partner la Galeriu&Partners (The Group)

Forbes: Când și în ce împrejurări ați descoperit domeniul comunicării și al publicității?

Alina Galeriu: Îmi amintesc perfect împrejurările în care am aflat pentru prima oară de meseria de „comunicator”. Era o zi obișnuită din viața mea de adolescentă aflată în căutarea unui drum, acum că absolvirea liceului se apropia cu pași grăbiți. Și în această zi ne-au vizitat la liceu două studente entuziaste și carismatice, care ne-au împărțit broșuri cu Facultatea de Comunicare și Relații Publice din cadrul SNSPA și ne-au încântat cu perspectivele de carieră pe care le vom fi avut de îndată ce decideam să îmbrățișăm acest domeniu.

Astfel, am aflat cu mirare, surpriză și aproape euforie, că această facultate îți deschidea oportunități seducătoare precum aceea de a fi purtător de cuvânt al unor instituții publice, strateg de imagine pentru persoane publice, organizator de evenimente de strângere de fonduri pentru cauze nobile sau organizator de concerte pentru formația preferată. Plus că, de îndată ce deveneai „comunicator” cu acte în regulă, urma să iei parte la tot felul de procese care determină ce, cum și când comunică brandurile (fie ele companii, adica branduri comerciale, sau branduri personale).

Și mai însemna că primeai o baghetă magică ce îți garanta o super putere, aceea de a influența știrile de la televizior sau cover story-urile din reviste. Plus perspective foarte bune la nivel de salarizare, mai menționaseră fetele în discursul de prezentare.

Așa că, am rămas sedusă instantaneu. Aș putea spune că a fost… „dragoste la prima vedere”. Până atunci oscilam între a mă îndrepta spre Facultatea de Limbi Străine și Facultatea de Jurnalism, nefiind hotărâtă dacă să urmez o carieră de profesoară de limba română sau limba engleză, să mă fac pur și simplu scriitoare sau să mă avânt în lumea mai aventuroasă a gazetăriei, cu care cochetasem în liceu, semnând articole și eseuri în revista liceului sau intervievând victime ale regimului comunist într-un proiect al Fundației Academia Civică.

Îmi plăcea să scriu. Asta era tot ce știam. Iar faptul că am aflat de existența unei facultăți care îmi permitea să am o mulțime de opțiuni de carieră, bazându-mă în continuare pe această pasiune pentru cuvântul scris și multiplele sale valențe simbolice, a fost ca răspunsul la o întrebare nerostită. Și așa a început totul…

Forbes: Ce a însemnat pentru dvs. munca la două site-uri de comunicare, în calitate de jurnalist?

Alina Galeriu: Nerăbdarea m-a caracterizat mereu și cu valențele ei mai puțin plăcute, dar și cu energia de neoprit pe care o aduce cu sine. Motiv pentru care n-am putut „sta locului” în facultate și am căutat să mă implic în cât mai multe proiecte, să am cât mai multe colaborări și să fac cât mai multe lucruri.

Astfel, în primii doi ani de facultate, am fost: operator de sondaje de opinie, colaborator pentru diverse publicații, intern în cadrul departamentului de comunicare al Administrației Prezidențiale. Eram nerăbdătoare „să mă fac mare”, ceea ce, paradoxal, a însemnat că m-am implicat foarte devreme în tot felul de activități și am fost multă vreme cea mai tânără membră a tuturor colectivelor din care am făcut parte.

Astfel încât, aveam 21 de ani când m-am angajat pe un post full-time de jurnalist la IQads.ro – cel mai important site dedicat industriei de publicitate la acel moment. Eram cea mai tânără, desigur. Ceea ce a venit la pachet și cu mult mult entuziasm. Care m-a ajutat să suplinesc lipsa de experiență și să mă descurc în tot felul de situații.

Primul an la IQads a fost cel mai greu pentru că eram în ultimul an de facultate și trebuia să pregătesc și lucrarea de licență în paralel, pentru că mă învoiam de la serviciu să ajung mai târziu dimineața ca să mă duc la seminar și apoi seara alergam la cursuri, ajungeam acasă și începeam să lucrez la proiecte până pe la 2-3 dimineața, dormeam câteva ore și o luam de la capăt.

Jonglam cu sarcinile de birou și proiectele pentru facultate cu o frenezie pe care, uitându-mă în urmă, nu știu de unde o aveam. Era absolut halucinant ritmul în care reușeam să îndes într-o singură zi atât de multe lucruri. Halucinant și în același timp fascinant. A fost o perioadă absolut incredibilă, în care am cunoscut toată industria de comunicare, am fost expusă la informații extrem de valoroase, am participat la o mulțime de conferințe în domeniu, am cunoscut autori de renume internațional, ale căror teorii se regăseau în manualele de la facultate, supranumiți guru ai branding-ului, PR-ului sau comunicării în general. Și nu doar că i-am cunoscut, ci am realizat și interviuri one-to-one cu: Dennis Wilcox, James Grunig, Wally Olins. Și mulți mulți alții.

La aceștia se adaugă profesioniști în domeniul comunicării din România: șefi ai departamentului de creație sau chiar șefi de agenții, marketeri care gestionau branduri colosale din industrii precum telecom sau FMCG (fast moving consumer goods), CEO, președinți și VP (vice-presidents) de multinaționale.

Din fiecare interacțiune cu aceștia, am avut de învățat enorm de multe lucruri despre comunicare, branding, marketing, dar și despre cum și cât alegi să spui, cum eviți elegant să răspunzi la o întrebare, cum te poziționezi în raport cu competiția, cum îți alegi cuvintele cheie și cum refuzi, tot elegant, dar ferm, un jurnalist prea insistent.

Anii aceia în care eu puneam întrebările și în care m-am antrenat să-mi stăpânesc emoțiile în fața unor oameni cu infinit mai multă experiență, pregătire și putere decât mine, m-au făcut să mă dezvolt mai mult decât orice curs aș fi urmat.

Așa că, în alergătura constantă de la seminarul de dimineață la conferința de presă de la 11:00, la ședința săptămânală de redacție de la 14:00, la interviul cu un marketing VP programat la ora 15:00, la cursul de la 18:00, nu era zi la finalul căreia să nu trag linie și să nu descopăr măcar o lecție nouă învățată. Și pentru asta, aș vrea să îi mulțumesc lui Marius Cristea de la IQads pentru că a crezut în mine, puștoaica de 20 și un pic de ani și pentru că m-a păstrat în echipa IQads.ro și SMARK.ro timp de aproape trei ani!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii