Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Alina Bălan: „Îmi place să aflu poveștile unor oameni pentru care zona de confort nu a fost niciodată o opțiune”

Alina Balan_Lowe&Partners
Alina Bălan face parte dintr-o generație care, printre altele, își dorește în viață independența financiară. Dar asta nu se obține căutând o zonă de confort. Alina Bălan se află în prima linie a „frontului” publicității prin multă muncă, ambiție și o continuă pregătire profesională.

 

 

 

Alina Bălan, Client Service Director la Lowe&Partners România

Forbes: Când și în ce împrejurări ați descoperit domeniul comunicării și al publicității?

Alina Bălan: Ce am „descoperit”, încă din primii ani de liceu, a fost dorința mea de a fi independentă din punct de vedere financiar. Asta s-a tradus în diferite job-uri pe care le făceam în paralel cu școala: de la promoter pentru iaurturi până la figurație într-un film de Hollywood (Zâmbește.)

Intrarea mea în domeniul comunicării a fost o consecință a felului în care m-am format în adolescență, nu un scop în sine. Primul lucru pe care l-am făcut când am ajuns în București, la facultate, în 2004, a fost să-mi caut un job și așa am ajuns la un interviu în Pro, cu Iuliana Panache, pe vremea aceea Marketing Manager ProFM, (cea care mi-a fost șefă în următorii cinci ani și care m-a format ca profesionist), care m-a întrebat dacă mi-ar plăcea să fac „relații publice”. Este de la sine înțeles că, la vremea respectivă, nici măcar nu cunoșteam termenul. (Zâmbește.) Dar timpul mi-a dovedit că acesta era THE JOB pentru mine. În următorii cinci ani petrecuți în Pro, m-am implicat în tot ce am prins și am luat fiecare oportunitate. Pe lângă job-ul de PR din ProFM, am fost producător al matinalului radioului, am dat voci pentru spoturi, am fost implicată în organizarea Revelioanelor din Piața Revoluției și am dormit multe nopți în radio. (Zâmbește.)

Forbes: Cum ați reușit să vă angajați la Lowe&Partners?

Alina Bălan: După cinci ani în Pro, a venit vremea să părăsesc cuibul și am ajuns la BrandTailors, un loc în care am crescut profesional, am învățat multe despre branding și am cunoscut oameni cu o pasiune fantastică pentru ceea ce făceau. Mi-am dorit atunci să mă re-focusez pe educația mea, lucru care m-a dus pe băncile cursurilor CIPR din România, decizie pentru care mă felicit și în ziua de astăzi, pentru că acolo am cunoscut-o pe Hortensia Năstase – Vice. Am avut o chimie perfectă cu ea din prima secundă și de la un schimb de biletele în timpul orelor la interviul de angajare pentru Lowe PR (actualmente Golin) a fost doar un pas.

Odată ajunsă la Golin, lucrurile au evoluat într-un ritm ascendant, la care poți doar visa: am fost apreciată pentru ce făceam, am fost încurajată în permanență, am beneficiat de training-uri, mi-au fost încredințate conturi complexe, din care am învățat mult. Și așa, în trei ani, am crescut de la Senior PR Executive la Head of Consumer Division, poziție de pe care am plecat la agenția de advertising din grupul nostru, Lowe&Partners, unde conduc in prezent echipa de Client Service.

Trecerea din PR în advertising a fost una firească, în contextul în care aceste discipline se intersectează adesea, iar noi, făcând parte dintr-un grup de comunicare, am lucrat pe multe proiecte „hand in hand”, comunicarea integrată fiind de altfel unul dintre diferențiatorii noștri principali.

Forbes: Aveți modele profesionale care v-au marcat și pe care le admirați?

Alina Bălan: Mai degrabă decât modele, am o colecție personală de idei citite prin diferite cărți, povești despre oameni remarcabili sau trăiri care mi-a conturat felul în care privesc lucrurile. Însă, concret, în materie de profesioniști, mă inspiră cei care își depășesc limitele. Fie că vorbim despre Hellen Keller sau Lou Gerstner, îmi place să aflu poveștile unor oameni pentru care zona de confort nu a fost niciodată o opțiune și, mai mult, au făcut imposibilul posibil.

Forbes: Care sunt cele mai spectaculoase proiecte pe care le-ați realizat până acum, în cariera profesională?

Alina Bălan: Pentru că tind să fiu subiectivă când vine vorba despre campaniile dezvoltate alături de echipa mea, voi apela la „best of”, bazat pe premiile obținute împreună:

Ghidul Excelenței” – Client: Mercedes-Benz România;

Văru’ tocmai te-a rezolvat” – Client: tocmai.ro;

Ajutăm România să zâmbească” – Client: Colgate-Palmolive;

Descoperă Vikingul din tine” – Client History Channel;

Christmas in July” – Client: AFI Palace Malls;

Iubește înghețata. Zâmbește!” – Client: Unilever, Brand – Algida;

Trăiește-ți viața” – Client: Kruger&Matz;

Cercul fetelor deștepte” – Client: MSD, Brand – Nuvaring;

În căutarea rețetelor boierești, pe meleaguri românești” Client: Transavia.

Forbes: Trei planuri profesionale de viitor, într-o singură frază.

Alina Bălan: Dacă ești un om ambițios, îți dorești să nu stagnezi nicio clipă și să evoluezi accelerat, dar profund. Acesta este și planul meu, personal și profesional. Să fiu mâine într-un punct mai bun decât astăzi. Și fac tot ce depinde de mine pentru asta: învăț (încep curând un Executive MBA-ul la Maastricht School of Management), citesc, muncesc, mă inspir de la oameni calitativi și încerc să inspir, la rândul meu, oameni valoroși. În acest fel, știu că mă apropii în fiecare zi încă un pas de obiectivul meu.

 

Carte de vizită Alina Bălan

Locul și data nașterii: Brașov, 22 august 1985.

Studii: Universitatea Media – Jurnalism.

Atestate: CIPR Diploma – Intercollege IBS; Atestat limba Spaniola (DELE) – Institutul Cervantes; Atestat limba Engleza – Cambridge.

Experiență profesională:

– PR Coordinator – ProFM (Mai 2005 – Septembrie 2009);

– PR Manger – BrandTailors (Septembrie 2009 – Septembrie 2010);

– Senior PR Executive – Golin (Septembrie 2010 – Aprilie 2011);

– PR Manager – Golin (Aprilie 2011 – Iulie 2012);

– Senior PR Manager – Golin (Iulie 2012 – Februarie 2014);

– Head of Consumer Division – Golin (Februarie 2014 – Ianuarie 2015);

– Client Service Director – Lowe&Partners (Ianuarie 2015 – Prezent).

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii