Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Alimentația conștientă

Trăiesc cu tristețe neputința oamenilor de a-și gestiona propriile emoții, refugiindu-se foarte ușor în mâncare, născându-se astfel un comportament alimentar compulsiv, o îndepărtare de la firesc, de la o alimentație conștientă.
Alina Stoica_Contibutors

Astfel, tendința este de a atribui alimentelor rolul de salvator, pentru a depăși un prag, o prăpastie ce apare pe parcursul unei zile, de a rezolva probleme legate de concentrare, focus, atenție pe diverse activități. Pas cu pas, se instalează foarte ușor dependențele alimentare, sunt preferate alimentele cu rol de recompensă, ce induc o emoție, o plăcere de moment.

Am studiat intens acest comportament și am observat că este asociat cu DEZAMĂGIREA, FRUSTRAREA ȘI/SAU FURIA. Sunt stări pe care le trăim în mod diferit la nivel individual, dar care reprezintă startul către excesele alimentare, către comportamentul haotic, către un sentiment de neputință în gestionarea programului zilnic de alimentație.

Pilonii pe care construim sănătatea ca valoare prioritară ce ar trebui să ne reprezinte pe fiecare dintre noi sunt: ALIMENTAȚIA, SOMNUL ȘI MIȘCAREA. Atât timp cât nu includem aceste trei componente în stilul nostru de viață, ca un firesc, ca o sete de aer curat, cu siguranță că vor apărea încercări, renunțări, excepții, așteptări, nemulțumiri în viața de zi cu zi, iar o deformare exterioară este imaginea unei deformări interioare.

Frumusețea fiecăruia dintre noi poate fi asociată cu modul în care inspirăm și expirăm sănătate, dar sănătatea privită ca un concept integrat, ca o investiție pe care o susținem toată viața, nu o cheltuială ocazională.

Pentru a putea evita autodistrugerea, manifestată prin îndepărtarea de propria persoană, prin această fugă de sine, este important să ne împrietenim cu APRECIEREA, BUNĂTATEA, RESPECTUL. Astfel reușim să construim pas cu pas o structură interioară verticală, cu principii corecte, ce ne onorează pe fiecare în parte, nefiind necesare refugiile alimentare în situații de criză.

Această fugă către mâncarea cu rol de anestezie locală este și startul către supraponderabilitate, obezitate, către o devitalizare a organismului, asociată cu un consum exagerat de alimente bogate în calorii, dar cu valori nutritive nesemnificative.

Hrăniți-vă în mod corect creierul, asigurând astfel un drum corect de la POTENȚIAL la PERFORMANȚĂ.

Cum susținem această performanță a noastră zi de zi? Consumul pentru activitatea fizică, intelectuală, emoțională trebuie susținut de un aport corespunzător, altfel apar cu siguranță etape nefavorabile pe care le gestionăm prin împrietenirea cu alimentele ce au un conținut ridicat de sare, zahăr, făină albă și/sau grăsimi.

Performanța individuală nu trebuie asociată cu statutul pe care îl avem, cu funcția ocupată, cu mașina pe care o conducem, casa în care locuim, contul bancar și alte bunuri materiale; cea mai valoroasă bijuterie a noastră este creierul, pe care trebuie să îl hrănim corespunzător, să îl ajutăm asigurându-i contextul favorabil unei dezvoltări armonioase.

Performanța vine din farfurie, indiferent câte cursuri de dezvoltare profesională sau personală urmăm. Atât timp cât conținutul farfuriei noastre nu susține activitatea desfășurată zilnic, putem discuta despre dorința de a trăi, dar nu despre capacitatea corpului de a susține pe termen lung acest maraton către nicăieri.

Revenind la alimentația conștientă, aș dori să integrăm acest concept în ceea ce ne reprezintă pe fiecare dintre noi, să savurăm fiecare experiență culinară, să stabilim tabieturi de familie, să ne acordăm timpul necesar pentru fiecare masă ce face parte din programul nostru de alimentație, să avem o diversitate de gust, textură, culoare, asocieri de alimente.

Așadar, hrănește-ți creierul, oferă-ți șansa de a-ți defini propria identitate în relația cu fiecare aliment, uitând de dietele împrumutate de la colegi, prieteni, binevoitori fără studii medicale.

Hrana pentru creier este susținută de un aport corespunzător de grăsimi sănătoase omega 3, dar și de o reducere a concentrației de omega 6 din meniul zilnic, al cărei exces poate induce un proces inflamator, un risc cardiovascular, un dezechilibru al grăsimilor din sânge. Astfel, prin creșterea aportului de avocado, pește de captură, oleaginoase crude, semințe crude sau uleiuri presate la rece din acestea, se poate vorbi de o alimentație poziționată pe un drum corect al sănătății.

Nu sunt necesare schimbări majore, îngrădiri, limitări pe viață, dar important este să prioritizăm sănătatea, pe care o privim din perspectivă individuală ca fiind un concept integrat minte – trup – suflet.

Dă-ți șansa de a fi tu, de a-ți descoperi preferințele alimentare, de a savura experiențele culinare pe un drum al sănătății.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii