FacebookTwitterLinkedIn

Prima mea întâlnire cu Pirelli a avut loc la Shanghai, în 2007, unde am descoperit ce înseamnă cu adevărat puterea unui brand sofisticat. Nu mai e niciun secret că iubesc tot ce are legătură cu universul de lifestyle din Italia, deoarece mi se pare că italienii sunt de neegalat atunci când vine vorba despre crearea unei lumi frumoase, elegante, șic, senine. Probabil că „li se trage“ de la cerul mereu albastru și de la frumusețea incredibilă de care sunt înconjurați de milenii.

Pirelli nu fac nici ei excepție de la această regulă italienească – lider mondial în producția de anvelope, au știut să se înconjoare de o aură de eleganță, de cool, de glamour, mai ales prin lansarea anuală a calendarului devenit în scurt timp legendă.

O vreme, The Cal a fost despre femei frumoase și poveștile care se pot țese pornind de la frumusețe, faimă și originalitate.

De câțiva ani, The Cal îmi place și mai mult, deoarece vocile feminine au o rezonanță tot mai mare, iar liderul Pirelli, Marco Tronchetti, inspirat probabil și de soția sa, Afef Jnifen (o adevărată forță a naturii), a dat tonul unor ediții excepționale, care vorbesc despre puterea și vulnerabilitatea femeilor, despre ceea ce le face unice; despre femeile care ajută, despre femeile activist, despre egalitate, despre perspective, despre frumusețea incredibilă a oricărei vârste, cu tot cu riduri și păr alb.

Așa am ajuns să aștept cu nerăbdare, în fiecare an, luna noiembrie, din două motive: în primul rând, să particip la conferința unde, în avanpremieră, văd imaginile din Calendar și am ocazia de a discuta cu fotografii și personajele; în al doilea rând, să mă văd cu Mihaela Ionuș, directorul de comunicare Pirelli în România, care, după părerea mea, ar trebuie inclusă în The Cal, fiind una dintre cele mai interesante, mai elegante, mai înțelepte și mai sofisticate femei pe care le cunosc.

Anul acesta, lansarea The Cal 2018 a avut loc la New York, unde am avut bucuria să descopăr alte două lucruri minunate: Tim Walker a realizat calendarul, iar tema a fost Alice în Țara Minunilor.

Am avut plăcerea de a lucra cu Tim Walker, un fotograf extrem de talentat și de original, pentru o ediție a revistei noastre Up by Forbes, în care fotograful acesta de geniu, încântat de publicația noastră, ne-a furnizat mai multe imagini unice pentru cover story-ul acelei ediții. Îmi aduc aminte că a fost ediția care ne-a ținut pe toți lipiți de monitorul pe care imaginile aproape că prinseseră viață: puternice, gotice, pe alocuri dark, cu o atenție incredibilă, absolut incredibilă la detaliu.

Citeștei și Despre putere

Tim Walker este, după părerea mea, un fotograf despre care se vor scrie cărți și care va rămâne în istorie drept unul dintre marii maeștri ai artei fotografice din secolele 20 și 21.

Nu e de mirare, astfel, că anul acesta a realizat un calendar de un puternic, imens impact vizual, și nu numai – fotografiile sale nu sunt niciodată doar imagini, ci au de fiecare dată un mesaj care atinge, afectează, lovește. De data aceasta – Alice în Țara Minunilor în varianta all black. Toate personajele au fost interpretate de actori, modele și artiști de culoare, rezultând imagini și mesaje care îți taie pur și simplu răsuflarea prin frumusețe, putere și curaj.

„Mi-am dorit să călătoresc în timp, înapoi la geneza imaginației lui Lewis Carroll, pentru a putea spune povestea altfel, de la început. Am vrut să găsesc un unghi diferit și original“, a spus Tim Walker.

După părerea mea, a reușit. A reușit să schimbe complet o poveste pe care cu toții o cunoaștem și o iubim, o poveste care ne inspiră, iar care acum, prin obiectivul lui Tim Walker, ne inspiră și să ne gândim mai mult la cei de lângă noi, la luptă, la egalitate, la frumusețe și la ceea ce înseamnă să fii om în secolul 21.

Printre personalitățile care s-au adăugat Calendarului Pirelli 2018 se numără Lupita Nyong’o, superba actriță pe care o puteți admira și pe coperta Forbes Life, Whoopi Goldberg, Naomi Campbell, Sean Combs, Djimon Hounsou, Duckie Thot, Zoe Bedeaux, Sasha Lane, Lil Yachty și Adwoa Aboah.

Citește și Le Bilboquet – crème de la crème în New York