Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

ForbesForward |
|

Alexandru Stânean, CEO TeraPlast: “Avem nevoie să ne creștem capacitățile de producție, pentru că altfel România riscă să devină importator de țevi”

Pentru Grupul TeraPlast "noul normal"este business as usual. Iar incertitudinea a fost cam singura problemă pe care au întâmpinat-o de la debutul crizei sanitare.
Alexandru Stanean-CEO TeraPlast Group

Mai exact, în perioada martie-aprilie, principalele provocări ale grupului erau continuarea producției, având în vedere că importau materii prime, și sănătatea și siguranța personalului. Proceduri pentru o asemenea situație nu au avut, la fel ca și restul companiilor. Însă, le-au creat din mers și s-au adaptat rapid la contextual actual.

“Cred că am ajuns destul de repede să fim împăcați cu situația, cu noul normal și să trecem de la incertitudinea primelor luni la noul normal, care pentru noi înseamnă, ca de obicei, planul de dezvoltare”, povestește Alexandru Stânean, CEO TeraPlast, companie fondată în 1896, care acum este cel mai mare producător român de materiale de construcții. El consideră că, indiferent de context, cu suficientă determinare și multă muncă companiile de dezvoltă în continuare.

În plus, norocul a fost de partea companiei, având în vedere că activează pe o piață foarte puțin afectată de pandemie sau chiar deloc.

“Construcțiile merg. Probabil că am fi pus altfel problema dacă vorbeam de HoReCa sau transporturi aeriene. Suntem norocoși din punctul ăsta de vedere, dar după sincopa din martie și aprilie ne-am dat seama că pentru noi noul normal este un fel de business as usual”, mărturisește el.

Mai mult decât atât, la nivelul Grupului TeraPlast, erau oricum pregătiți să treacă printr-o transformare radicală, ce presupunea vânzarea TeraSteel România, TeraSteel Serbia și Wetterbest către Kingspan Group.

“Discuțiile pentru vânzarea diviziei Steel au început mult înainte de a veni pandemia. Faptul că s-au finalizat la un preț normal în timpul pandemiei nu dovedește decât că noul normal este business as usual, cel puțin pentru sectorul nostru”, continuă acesta. Valoarea diviziei Steel, estimată la 410 milioane de lei, a generat 578 milioane de lei din cifra de afaceri consolidată a Grupului TeraPlast în 2019 și a contribuit cu peste 50 milioane de lei la EBITDA Grupului.

“La momentul la care am inițiat discuțiile cu privire la vânzarea diviziei Steel și până la anunțul de semnare, capitalizarea întregului grup era comparabilă cu valoarea tranzacției. În aceste condiții, cum să nu ne dorim să avem o asemenea tranzacției? E clar că aduce valoare acționarilor noștri”, explică Alexandru Stânean motivul pentru care au decis vânzarea TeraSteel. “Am vândut-o pentru că mergea bine”, mai spune CEO-ul.

Totodată, el susține că TeraPlast este un grup orientat pe creștere, astfel că a fost necesar să obțină cash pentru a aduce valoare acționarilor companiei. “Cifra de afaceri e vanitate, profitul e sănătate, cash-ul este rege”, punctează executivul.

Pe lângă vânzarea diviziei Steel, Alexandru Stânean are în plan dezvoltarea portofoliului de business și intrarea pe piețe noi. Recent, Grupul a anunțat că va construi o nouă fabrică în Parcul Industrial TeraPlast din județul Bistrița-Năsăud, în urma unei investiții de 10 milioane de euro. Pentru realizarea acesteia, TeraPlast a depus un proiect de investiții în cadrul schemei de ajutor de stat.

“Avem nevoie să ne creștem capacitățile de producție, pentru că altfel România riscă să devină importator de țevi. Dorim să investim ca să eliminăm aceste importuri sau să le diminuăm”, atrage atenția Alexandru Stânean. Totodată, el este de părere că potențialul pe piața de construcții locală este imens.

Având în vedere că România se află pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește accesul populației la rețeaua de apă, de gaz sau instalațiile sanitare, Grupul TeraPlast este dispus să investească pe aceste segmente.

“Avem de lucru 15 ani într-un ritm susținut pentru a crea rețele noi și după aceea trebuie să discutăm de înlocuirea rețelelor vechi. Este o piață care are perspective pe termen lung și care asigură o necesitate de bază pentru populație”, a conchis CEO-ul. Pentru anul 2020, acesta se așteaptă la afaceri de peste 1 miliard de lei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii