Cautare




, Contributor

I am a Breaking News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering important Real Estate and Economic news. Have a news tip? DMs are open on Instagram @andreea__gutu or drop me an email at andree...

ForbesForward |
|

Alexandru Păduraru, Fondator Creative Tim: “Am învățat de la companii foarte mari precum Tesla, Mercedes-Benz sau Apple”

A intrat în antreprenoriat cumva "forțat" de împrejurări, dar și din pasiunea pe care o are pentru design. Acum conduce un business în plină ascensiune, care îi aduce venituri de circa 1,4 milioane de dolari pe an.  
Alexandru Paduraru

Sfârșitul anului III de facultate a fost momentul decisiv pentru Alexandru Păduraru de a intra în antreprenoriat. Sub presiunea părinților, dar și din dorința de a avea propria companie în IT, a început să facă site-uri web pentru diverși clienți alături de o colegă de-a sa, sub brandul Creative Tim, înființat în 2013.

“Mi-am dorit încă din clasa a 11-a să-mi fac o companie în IT sau să lucrez în cadrul unei multinaționale”, povestește Alexandru Păduraru, fondatorul Creative Tim, o platformă ce vinde soluții de dezvoltare a site-urilor web. Pentru o perioadă de timp, birou le-a fost o cafenea Sturbucks din București, unde a apărut și ideea a ceea ce Creative Tim este astăzi. “În timp ce făceam acele site-uri ne-am dat seama că este o muncă repetitivă, adică creăm elemente de web design de la zero pentru fiecare client, iar asta ne lua bineînțeles timp și resurse”, își amintește el.

Astfel, au decis să schimbe “strategia” businessului și să creeze produse care să faciliteze munca dezvoltatorilor de site-uri web. O decizie care le-a adus peste 1,3 milioane de utilizatori globali până în prezent.

“La noi, partea de pivotare s-a întâmplat în momentul în care eu citeam o carte de Robert Kiyosaki. Și am făcut niște legături și mi-am dat seama că noi, de fapt, vindeam niște ore. Și practic era foarte greu să scalezi. Dacă voiam să mai facem niște site-uri în plus, trebuia să mai aducem niște oameni sau să lucrăm extra”, mai spune Alexandru Păduraru. Practic, 16 ore pe zi erau “prinși” cu masterul și munca, și nu prea aveau timp să scaleze businessul.

Ulterior, cei doi parteneri au realizat că pot crea un produs, o singură dată, care poate fi licențiat de mai multe ori. A fost un moment foarte “mind blowing” pentru Alexandru Păduraru, dar și pentru evoluția businessului Creative Tim. “În timp, de la an la an, am început să ne dezvoltăm și mai mult, am început să învăț să deleg partea de cod și partea de design, am angajat oameni și, ușor-ușor, businessul a crescut. În perioada 2015-2017, chiar s-a dublat de la an la an.”

Însă, înainte de a ajunge pe piața internațională, cei doi parteneri au început prin a contacta oameni pe rețele de socializare pentru a le prezenta produsele lor. Zilnic intrau în legătură cu aproximativ 100 de potențiali clienți, iar la un moment dat, în 2014, au ajuns pe un site cu cinci milioane de antreprenori, datorită unui influencer din piața de tehnologie.

“Putem spune că ăsta a fost un element de noroc. Și de aia aș vrea ca alți antreprenori să învețe de la mine pentru că nu au nevoie să mai aștepte momentele astea de noroc”, mărturisește fondatorul Creative Tim, care consideră că atunci când faci ceva constant apar acele elemente de noroc. Și astfel traficul platformei sale a crescut de la 1-2 oameni pe zi la aproape 200 de oameni pe zi.

Pentru a rămâne relevanți pe o piață de circa 40 de milioane de programatori la nivel global, învățarea continuă este premisa de bază de la care pleacă Alexandru Păduraru. “Am citit foarte mult, ne-am documentat și am învățat de la companii foarte mari precum: Tesla, Mercedes-Benz sau Apple”. Așadar, este mereu atent la tehnologiile noi care apar pe piață și le integrează în produsele Creative Tim.

“Am investit anul acesta între 50 și 60 de mii de euro intern pentru a face niște produse pilot. Nu știu când o să ne producă bani, probabil în 2023, dar facem asta constant, adică încercăm să integrăm tehnologiile noi în produsele noastre”, afirmă antreprenorul. El estimează că, în pofida crizei sanitare, va finaliza 2020 cu circa 1,4 milioane de dolari încasări, rezultate din vânzarea de licențe globale.

Pe de altă parte, Alexandru Păduraru susține că este mult mai ușor să faci business acum, decât atunci când a început el. De ce? Pentru că, în momentul de față, există un ecosistem, dar și mai multe oportunități. În schimb, lipsește educația antreprenorială.

“Trebuie să ne educăm în ce înseamnă antreprenoriat, ce înseamnă start-up, ce înseamnă uniunea asta de oameni prin care ne punem forțele împreună și creăm ceva”, atrage atenția omul de afaceri. Totodată, pentru a se diferenția pe o piață mereu în schimbare, Alexandru Păduraru pune accent pe trei elemente principale: calitate, customer support și customer experience.

“Dacă se aplică aceste trei elemente cred că ne putem diferenția foarte bine față de ceea ce face Bulgaria, Ucraina, Polonia etc.”, a conchis acesta.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii