Ce decizii de business a luat compania dvs. de la izbucnirea epidemiei de Coronavirus?
De când a luat naștere ne-am dorit ca Maison Dadoo să fie un bussines personalizat, în funcție de nevoile și plăcerile clienților. Ne-am concentrat foarte mult atenția pe customer service și am încercat să transformăm serviciile noastre în experiențe de neuitat, fie că vorbim de evenimente, aranjamente florale sau workshop-uri. Ne-am asumat și riscuri, desigur, unul dintre cele mai mari fiind percepția oamenilor asupra gradului nostru de accesibilitate. În această perioadă de distanțare socială ne-am regândit puțin strategia de bussines, ne-am dorit să găsim modalități noi de a fi alături de clienții noștri, dând naștere unei platforme online, fiind prezenți, de altfel, și pe una din aplicațiile cu specific de livrare acasă, unde lumea poate comanda flori pentru ei sau pentru persoanele dragi lor.
Această decizie a fost și este o surpriză placută deoarece prezintă extrem de mult interes pentru public și ne bucură faptul că oamenii nu fac rabat de la micile lor plăceri, ci aleg în continuare să comande buchete pentru diferite ocazii, dar și abonamente săptămânale de flori, dar mai ales încurajând și susținând industria locală.
Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de Coronavirus?
În primul rând, ne-am asigurat de faptul că cei din echipa noastră primesc toate informațiile necesare în vederea siguranței lor, echipamentul obligatoriu de protecție și metode alternative deplasării cu mijloacele de transport în comun, pentru a evita interacțiunea cu grupuri mari de oameni.
Am reorganizat responsabilitățile fiecăruia, astfel încat să ne putem păstra structura intactă cel puțin în această perioadă critică. De asemenea, sunt de părere că atmosfera pozitivă din cadrul echipei și o stare de spirit bună sunt un antidot pentru această perioadă grea prin care trecem cu toții, așa că am făcut și fac în continuare tot posibilul sa îi încarc cu optimism și să îi asigur, pe cât pot de mult, că nimeni și nimic nu ne va opri din a face ceea ce ne place.
Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați.
Nu cred că suntem în măsură să influențăm deciziile luate. Am încredere că, așa cum măsurile luate de până acum de către Guvernul României au fost pentru protecția și siguranța noastră ca oameni, cele pe care le vor lua după ce vârful pandemiei va trece vor fi concentrate și pe economie, ajutând bussines-urile mici și mari să își revină cât mai repede posibil.
Care sunt scenariile posibile pe care le vedeți pentru business-ul dvs dacă epidemia continuă și/sau ia amploare? Dar pentru întreaga economie românească?
În primul rând, noi, ca și companie, ne asigurăm ca pentru o perioadă de trei patru luni să avem resursele necesare pentru a susține din punct de vedere financiar, o mare parte din echipă, având în vedere posibile restructurări, în cazul în care situația va fi de așa natură. Ce vă pot spune este că majoritatea evenimentelor planificate au fost amânate pentru toamna acestui an, dar cele mai multe dintre ele au fost amânate pentru primăvara și vara anului viitor, astfel că strategia noastră se va adapta și ea reglementărilor guvernamentale și a deciziilor clienților. Cu siguranță la un nivel mai mare vor exista tăieri de costuri si reduceri masive în anumite zone, însă este important să păstrăm o comunicare mult mai intensă cu clienții, noi direcții de bussines și organizarea tuturor ideilor pe care le aveam, dar pe care timpul nu le permitea să le dezvoltăm.
Sunt o persoană extrem de optimistă, astfel că sunt convins de faptul că atât noi, cât și întreaga economie românească, ne vom reveni dacă vom avea mindset-ul potrivit. Pofta și dorința de muncă nu pot aduce decât beneficii.
Cum credeți că ați putea ajuta comunitatea – socială și/sau de business?
Am început prin a oferi buchete de flori clienților, persoanelor dragi cu mesaje personalizate și pozitive, pentru a aduce bucurie și pentru a păstra o legătură apropiată. Putem spune că feedback-ul a fost unul foarte bun. În situația de față, felul în care privim lucrurile trebuie să fie în mare parte unul pozitiv și optimist. Consider că, cea mai bună variantă este, cu siguranță, aceea de a încuraja micile și marile afaceri locale, ei având nevoie de noi, ca și consumatori, mai mult ca oricând. A durat ani de zile ca oamenii să învețe importanța și frumusețea serviciilor personalizate și nu numai; cumva în ultimii ani s-a simțit o creștere foarte mare în domeniul de business, dar și a consumatorilor de produse și servicii. Suntem convinși că în spatele oricărui bussines se ascund povești și oameni pasionați de ceea ce fac, deci ar fi păcat ca munca lor și a noastră să fie în zadar. #localisthenewblack