FacebookTwitterLinkedIn

Vacanță pentru business

Business-ul nostru, fiind în domeniul FMCG, nu intră niciodată în vacanță. Consumatorii își doresc să găsească brandurile lor preferate de ciocolată și biscuiți Milka, Oreo, Poiana, Barni, Belvita, TUC în orice magazin, de la hipermarketuri până la magazinul de la colțul blocului în care locuiesc sau de lângă pensiunea unde își petrec vacanța. Pandemia nu ne-a oprit planurile, dar ni le-am ajustat în funcție de modul în care consumatorii și-au adaptat obiceiurile de consum – oamenii stau mai mult acasă, cumpără mai mult online, sunt preocupați să facă alegeri echilibrate pentru viața lor. În același timp, în această perioadă incertă, consumatorii caută brandurile pe care le îndrăgesc, cu care sunt familiarizați – 3 din 5 consumatori spun că aleg branduri în care au încredere. Așadar, în pandemie, branduri ca Milka, Oreo, Tuc, Belvita, Poiana nu au luat vacanță, din contră, au venit cu noi propuneri de a crea oportunități de conectare cu oamenii, ancorate în noua realitate.

Certitudini și predictibilitate

Ultimul an și jumătate a fost o lecție despre agilitate la nivel de business și de adaptare continuă la volatilitatea mediului extern. Am învățat să luăm decizii fără a avea toate datele problemei, să gândim în parametri total diferiți de ce ne era familiar, să avem diverse variante ale planului de business și să ne adaptăm cu agilitate din mers. În contextul multiplelor schimbări, am rămas cu o certitudine: planurile pe termen lung ale companiei, la nivel de strategie, sunt solide și au rămas neschimbate. Pandemia ne-a confirmat și a accelerat un trend pe care îl vedem din ce în ce mai prezent și în țara noastră: consumatorii vor continua să caute gustări delicioase, potrivite momentului dar, în același timp, care să se integreze într-un stil de viață echilibrat și, din ce în ce mai important, care să fie produse în mod sustenabil. Aceasta este certitudinea pe care continuăm să construim planurile de business. Mediul extern, imprevizibil, exercită presiune asupra business-ului, dar e important să nu uităm să gândim pe termen lung, să fim aproape de comunități, să fim ancorați la ce își doresc consumatorii și să continuăm să construim o relație autentică, zi de zi, cu brandurile noastre.

Îngrijorări

Aș spune că mai degrabă ne preocupă toamna, pentru că nu știm cu ce va veni mult discutatul val patru al pandemiei, în ce privește restricțiile. Nu avem griji în ce privește disponibilitatea produselor noastre la raft, deoarece și la începutul pandemiei fabricile noastre au funcționat continuu și echipele de vânzări au fost zi de zi în magazine. Preocuparea noastră este să rămânem flexibili și agili pentru a ne replia foarte rapid, în orice condiții.

Planuri de business

Planurile de business sunt aliniate la strategia Mondelez, la misiunea pe care o avem de a oferi gustările potrivite, pentru monentele potrivit, produse în mod responsabil. Ne concentrăm pe portofoliul nostru de bază, explorând și oportunități adiacente și, desigur, vom continua să rămânem vizibili pe canalele noastre de distribuție, în comerțul tradițional și modern, cu atenție specială la comerțul online. Piața gustărilor e în creștere și schimbare, consumatorii sunt foarte preocupați de produsele pe care le consumă și de impactul pe care acestea îl au în viața lor, dar și asupra planetei. Este important să fim rapizi și, cum spuneam, flexibili, să ne păstrăm această obsesie constantă pe care o avem de a ști în fiecare moment ce își doresc consumatorii, cu atât mai mult în această perioadă marcată de schimbări.

Vacanță în țară sau în străinătate

Iubesc muntele și istoria, și încerc să găsesc cât mai multe oportunități de a le combina. Prefer weekenduri prelungite în loc de vacanțele clasice la soare, și abia aștept să ajung în Retezat și Transilvania din nou. Și, dacă vremea ține, sper să am și câteva ocazii să mai tai de pe listă câteva vârfuri în Făgăraș.

Pe parcursul acestei veri, redacția Forbes România va publica mai multe astfel de chestionare, ce fac parte din proiectul editorial intitulat Summer Plans 2021. Totodată, acestea se vor regăsi și în ediția viitoare de print Forbes România.