Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?
Experienta in antreprenoriat de peste 13 ani ne-a invatat sa avem in astfel de situatii o abordare rapida si ferma dar nu “grabita”. Ne-am focusat pe 2 aspecte foarte importante in acelasi timp:
– Sanatatea si siguranta oamenilor nostri
– Pastrarea livrarii impecabile a serviciilor catre clientii companiei
In paralel am rulat si calculat multipe scenarii asupra impactului pe care il are aceasta situatie asupra clientilor nostri din punct de vedere economic, impact care se transmite si catre noi mai departe si am actionat ca atare optimizand si reducand costuri imediat, dar pastrand totusi integritatea structurala. Sa nu uitam, toti facem sacrificii in aceste momente, e foarte grea perioada dar VA EXISTA VIATA SI DUPA CORONA – e important sa nu uitam toti acest lucru cand luam decizii, mai ales sub presiune.
Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?
Work from Home – avand in vedere ca pe langa creatie, media sau data analytics suntem totusi o companie digitala end-to-end care face parte dintr-un grup global de tehnologie – Stefanini -, cu “tooling” cloud-based 100% digital si toate procesele de lucru mapate in acest fel, am reusit sa fim 100% operationali in ˜4 ore de la decizie.
Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați.
Nu vreau sa supra-simplific situatia in urmatoarele cuvinte dar daca tu ai un sistem cu rotite (economia) care merge cat de cat din care scoti INSTANT, BRUSC si ARTIFICIAL (Coronavirus…) cateva rotite (pierderi/ fluxuri de livrare / concedieri / scaderi de business etc.) trebuie sa le pui cumva la loc in acelasi fel RAPID si FERM altfel trebuie sa il regandesti total, lucru care ia foarte mult timp, timp in care el sta pe loc si curg si cad si alte rotite din el. Cu cat sta pe loc mai mult, cu atat riscurile sunt mai mari si economia se va adanci si mai mult. Avem nevoie de suport CLAR, FERM si RAPID…dar nu “grabit”.
Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?
Cand ai de-a face cu situatii noi si necunoscute – o pandemie care pe sanatate inca are urmari neclare, care la randul ei duce la modificari fortate de comportament cu urmari neclare si care pune toata economia in pauza sau “slow mode” (cu cateva exceptii…) este foarte greu sa estimezi ce urmeaza cu adevarat.
Incertitudinea este cel mai grav si periculos lucru in business (si in general) – toti cand avem o previziune foarte CLARA fie ea si proasta stim cum sa actionam – vindem mai mult, readaptam servicii etc., dar cand totul e neclar e ca si cum ai conduce in ceata – instinctul e sa franezi pana simti ca mergi in siguranta. Problema e ca acum multa lume in business simte ca merge pe intuneric fara faruri si in ceata. Unii au franat deja total si au aprins avariile…
Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?
Ajutam clientii cu mutarea aceasta masiva si accelerata in digital – campanii de comunicare crescute de 4-5 ori in digital, refaceri de experiente digitale, „user journey-uri”, creatie si mesaje re-adaptate rapid pe situatia actuala, data analytics, strategie de business, transformare de model de business etc.
Au aparut si o serie interesanta de cereri noi mai ales din zona de e-commerce pe care le analizam. Este o zona unde putem sa aducem foarte multa valoare end-to-end.
Ajutam si pe aceasta parte de “cloud-based remote work” sau “digital transformation” in general am si inceput sa ajutam si sa oferim consultanta in mod accelerat atat clientilor nostri cu care aveam deja astfel de proiecte dar si celor care nu incepusera inca.
De asemenea pregatim o serie de proiecte stand-alone pe care le vom lansa in urmatoarea perioada, proiecte ce speram sa ajute comunitatea din ce in ce mai mult.