Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Alegerilor parlamentare au umflat cotele de piață ale televiziunilor de știri

televiziune_96154400.jpg
Antena 3 și România TV sunt singurele televiziuni care au reușit, în luna decembrie, să câștige cote importante de piață. Alegerile parlamentare au favorizat aceste creșteri.

În ultima lună a anului 2013, Antena 3 a înregistrat o cotă de piață (market share) de 7,1%, la nivel urban, conform măsurătorilor Kantar Media, girate de Asociația Română de Măsurare a Audienței (ARMA). Cota de piață a crescut cu 0,6 puncte procentuale față de cea din noiembrie. Este un câștig notabil, dacă luăm în calcul că marile televiziuni generaliste nu au reușit să obțină creșteri spectaculoase: Pro TV a câștigat 0,1 puncte procentuale, ajungând la o cotă de piață de 15,2%, cota Antenei 1 s-a mărit cu 0,3 puncte, situându-se la 12,3%, iar Kanal D a ajuns la un market share de 7,2%, după ce a pierdut 0,4 puncte procentuale față de noiembrie.

Antena 3 își păstrează și în luna decembrie a patra poziție în topul televiziunilor cu cele mai mari cote de vizioanare, la nivel urban. (Cota de piață reprezintă numărul de telespectatori, exprimat în procente, care s-au uitat la un post TV, într-o anumită perioadă de timp, raportat la totalul persoanelor care s-au uitat la TV, în perioada respectivă.)

Un salt spectaculos a realizat și canalul de știri România TV, care a obținut o cotă de piață de 3,4%, mai mare cu 1,7 puncte procentuale decât în noiembrie. Creșterea se datorează, de asemenea, dezbaterilor din campania electorală. Este cel mai mare câștig obținut de o televiziune pentru cota sa de piață. În decembrie, România TV s-a detașat de concurenții săi, B1 TV (2,6%) și Realitatea TV (2,3%), ajungând în „coasta” televiziunii generaliste Prima TV (4% market share urban). Astfel, în ierarhia cotelor de piață, România TV devine cea de-a șasea televiziune vizionată din mediul urban.

TVR 1 se află imediat în apropierea canalului România TV, cu o cotă de piață de 3,2%. Câștigul său a fost de 0,5 puncte procentuale față de noiembrie. Și în cazul televiziunii publice creștea se explică prin interesul telespectatorilor pentru campania electorală. O altă mențiune, dar care nu este legată de alegerile parlamentare, revine canalului de muzică Etno TV a cărei cotă de piață s-a mărit cu 0,4 puncte procentuale, ajungând la 1,6% market share urban.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii