FacebookTwitterLinkedIn

Cele cinci canale de știri au avut în noiembrie a.c. o cotă cumulată de piață de 22,38% la nivel urban (toată ziua), în creștere cu 3,62 puncte procentuale față de octombrie, conform măsurătorilor Kantar Media, girate de ARMA. La nivel național, cota totată de vizionare a fost de 19,49%, cu 3,25 puncte procentuale mai mare decât în luna precedentă. Cota de piață reprezintă procentul de persoane care au urmărit, în medie, un canal TV, într-un interval de timp dat, din totalul persoanelor care aveau aparatele TV deschise în acel interval orar.

Antena 3 a câștigat în noiembrie 77.000 de telespectatori la nivel național, cea mai mare creștere de pe nișa știrilor, ajungând la o audiență medie de 386.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), potrivit Kantar Media. Antena 3 a fost a treia televiziune în topul general de audiență, atât la nivel național, cât și urban, după Pro TV și Antena 1.

România TV a depășit pragul de 200.000 de telespectatori la nivel național, având o medie de 230.000 de privitori pe minut. Față de octombrie a câștigat 64.000 de persoane.

Realitatea TV a făcut un salt spectaculos de audiență, printr-o politică editorială agresivă, ajungând a treia televiziune pe nișa știrilor, cu o medie de 152.000 de telespectatori pe minut (toată ziua). Audiența sa națională a crescut cu 66.000 de telespectatori pe național, față de octombrie.

B1 TV n-a reușit să intre în iureșul creșterilor de audiență, dar influența campaniei electorale s-a simțit în sondaje. A câștigat pe național 32.000 de persoane și doar 12.000 de indivizi pe urban (toată ziua). Are o audiență medie națională de 126.000 de persoane pe minut.

Demn de remarcat este faptul că România TV, Realitatea TV și B1 TV s-au plasat în topul general al audienței urbane înaintea televiziunilor generaliste Național TV, Prima TV și TVR 1. 

Digi 24 și-a dublat audiențele generale față de octombrie. A ajuns la 68.000 pe național, respectiv 57.000 de telespectatori pe minut în urban. Digi 24 pare să fie o televiziune de știri care contează în mediul urban, având un potențial de creștere după ce stația a fost inclusă (cu chiu cu vai) în grila UPC, potrivit regulei must-carry, stabilită de CNA.

Audiența (rating) reprezintă numărul de persoane dintr-un univers al cercetării care au urmărit, în medie, un anumit canal TV/program într-un interval de timp dat. Ca procent, ratingul se calculează din totalul persoanelor cu televizor, care fac parte din universul cercetării.