Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Albert Nica: „Clienții au încetat să mai ceară specific campanii pentru print și, ușor-ușor, creativii au încetat să mai propună.”

A văzut cineva o reclamă în print? Știți cumva pe unde a dispărut? S-a retras ori a plecat pur și simplu? E bolnavă? Cumva... suferă ascunsă departe de lumea noastră digitală? O fi murit? Știe cineva unde este îngropată?... Am adresat mai multor oameni de creație din industria de publicitate două întrebări (foarte serioase!) despre viitorul reclamelor în presa scrisă.
Albert Nica

Albert Nica, Executive Creative Director Ogilvy&Mather România

Forbes: Ați avut clienți, în ultimul an, care v-au solicitat creație pentru machete publicitare exclusiv pentru print? Sunt mai mulți sau mai puțini decât, să zicem, în urmă cu trei ani?

Albert Nica: Dacă acum 10-15 ani toate prezentările conțineau invariabil și o campanie pentru print, anul trecut nu-mi aduc aminte de niciun client care să fi cerut asta.

Interesant este că nu a fost un moment decisiv în care s-a luat o hotărâre formală. Pur și simplu, clienții au încetat să mai ceară specific și, ușor-ușor, creativii au încetat să mai propună. Nu mă înțelegeți greșit, printul n-a dispărut total, dar din ce în ce mai des, clienții se mulțumesc cu un KV (Key Visual!), care se transformă într-un print ad sau nu.

Forbes: Pe fondul dezvoltării rapide a comunicării digitale, considerați că reclama în print, în România, este o istorie care nu mai interesează pe nimeni?

Albert Nica: Condiția dintotdeauna a fost să existe un număr suficient de mare de potențiali consumatori care să fie receptivi la mesajul unui print ad. Cum cei mai mulți s-au mutat pe internet, este firesc ca majoritatea clienților să-și concentreze atenția pe acest mediu.

În condițiile în care multe publicații internationale și românești au renunțat la versiunea tipărită, și au optat pentru versiunea online, clienții și-au transformat campaniile de print în banere.

Și, din păcate, asta este deja istorie.

Citește și opinia lui Andreea Nemens (GMP Advertising)!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii