Cautare




, Contributor

Design |
|

Albastru Atemporal – culoarea anului 2018 în România

Albastru Atemporal este culoarea anului 2018 în România, aleasă în cadrul unui concurs, aflat la prima ediție și susținut de Policolor.
 aboneaza-te
Albastru Atemporal

Lumea designului comunică prin limbajul culorilor care dictează trenduri, conturează concepte și schimbă perspective. Astfel că nouă dintre cei mai activi și talentați arhitecți și designeri autohtoni au fost invitați să participe la acest proiect și au dezvoltat patru culori concept. Durata proiectului a fost de șase luni. Votul final a fost dat de un public format din peste 1.100 de români pasionaţi de design şi arhitectură. Proiectul care a strâns cele mai multe voturi este intitulat ” Albastru Atemporal” (câștigător cu 39,22% din voturi) și a fost propus de echipa formată din Noha Nicolescu și Hamid Nikola Katrib. Fiecare culoare concept e însoțită de patru culori secundare care o pun în valoare.
Culoarea anului este o competiție organizată de mai mulți ani în zeci de state ale lumii, iar din acest an, conceptul a fost introdus și în România. Bulgaria este deja la a treia ediție.

“Am căutat o frecvență pe care a vibrat continuu spiritul românesc. În arta populară românească, albastrul este considerat, cel mai adesea, simbol al spiritualității. Se asociază cu adevărul, inspirația, creativitatea, liniștea, introspecția și contemplarea. Lipsit de materialitate în sine, albastrul are potențialul de a transforma realul în imaginar. Am căutat o frecvență pe care a vibrat continuu, de-a lungul timpului, spiritul românesc. Am regăsit-o materializată în tradiție, de-a lungul timpului, în culoarea albastră, și am denumit-o Albastru Atemporal”, spune reprezentantul echipei câștigătoare, Hamid Nikola Katrib. Hamid Nikola Katrib s-a născut la Bacău, a absolvit Academie Libanaise de Beaux-Arts din Beirut și în primii ani de carieră a semnat proiecte de amenajare în arabiua Saudită, Iordania și Qatar.
”În fiecare an, în toată lumea, producători mondiali de vopsea, alături de designerii din departamentele de creație anunță culorile anului în lume. Noi am lansat provocarea în România către profesioniștii din domeniu pentru a da spațiu de manifestare creativilor locali în încercarea de a seta trenduri originale, mai apropiate acestui spațiu social și cultural. Ne dorim să transformăm acest proiect pentru România creativă într-unul anual, la care să se alăture și alte domenii care pun accent pe culoare, bun gust și setează trenduri, de la arhitecți și designeri de interior și de obiect – segment profesional care s-a implicat încă din acest an – la regizori și scenografi, producători de mobilier, de decorațiuni și creatori de modă”, declară Camelia Dragomirescu, director de marketing Policolor România.

Celelalte trei culori propuse au fost Nude – care vine din tradiția românească a meșteșugului, Culoarea responsabilității – care vine din spiritul participativ al românilor și Albastru Occident – reprezentând intersecția de influențe și culturi, care au generat un amestec paradoxal și o aspirație către occident.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii