Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Bunuri de consum |
|

Ai un creion?

În perioada „back to school 2015”, piaţa instrumentelor de scris a înregistrat o creştere de 19% în valoare faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior în magazinele de tip hypermarket şi cash & carry, totalizând suma de aproximativ 17 milioane de lei, arată un studiu GfK România.
gfk

Ileana Tîlvan, Head of Digital Consumer Choices GfK România, a declarat: „Lunile premergătoare începerii şcolii reprezintă cea mai favorabilă perioadă a anului pentru producătorii de instrumente de scris, având în vedere că în ultimii ani a reprezentat peste 40% din totalul vânzărilor înregistrate într-un an calendaristic”.

Din punct de vedere al structurii pieței, în perioada iulie – septembrie 2015, studiul GfK a constatat o creștere ușoară pentru instrumentele de colorat (creioane colorate, carioci şi creioane cerate) ce cumulează 24% din piață.

Acestea sunt precedate ca importanță de instrumentele de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit şi mecanice, rollere și finelinere) care domină piața cu o pondere de peste 60%. Celelalte două categorii, instrumentele de corectat și cele de subliniat, au ramas relativ stabile, cu ponderi sub 10%.

De remarcat este creșterea pieței de rollere care se dezvoltă spectaculos, afectând vânzările din segmentul de pixuri clasice. Acestea din urmă reușesc totuși să-și mențină o poziție bună în piață, cu un portofoliu diversificat și cu o ofertă variată de împachetări.

Ce fel de prim-ministru are nevoie România?

Creioanele de colorat rămân dominante în cadrul categoriei din care fac parte, atât din punct de vedere al volumului, cât și valoric.

Alte categorii care au înregistrat creșteri notabile au fost: markerele pentru tablă albă, markerele permanente, dar și inkeaterele din segmentul instrumentelor de corectat.

Producătorii de instrumente de scris împreună cu jucătorii din retail-ul modern au desfășurat intense activități promoționale în vederea impulsionării vânzărilor de rechizite în perioada premergătoare și cea de început a anului școlar.

Concluziile studiului GfK România se bazează pe datele de vânzări colectate de la hypermarketuri si magazine de tip cash and carry, date incluse în panelul de retail GfK Consumer Choices.

Instrumentele de scris monitorizate sunt: pixuri clasice, carioci, creioane colorate, corectoare, creioane cerate, finelinere, stilouri, creioane grafit, text marker, markere, creioane mecanice, stilouri OHP, rollere.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii