Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Ai obosit să fii obosit?

Începem ziua cu un plan bine creionat, cu obiective bine definite și cu o viteză către nicăieri, ce ne îndepărtează zi de zi de propria persoană. O lume a priorităţilor, o dinamică ce are ca rezultat sigur un dezechilibru minte-trup-suflet.
Alina Stoica_Contibutors

8-8-8 este un trio perfect, ce asigură o armonie în viaţa fiecăruia dintre noi, dacă dorim să redevenim noi înșine, să avem cea mai bună versiune a noastră.

8 ore pentru activitate intelectuală

8 ore alocate familiei, prietenilor, dar mai ales un timp de calitate petrecut cu propria persoană

8 ore de somn de calitate

Pare imposibil de realizat, dar este cea mai bună reţetă ce va aduce în timp stabilitate, sănătate, liniște, cumpătare, motivaţia de a trăi frumos.

Balanţa înclinată către activitatea profesională este cea care induce un sentiment de împlinire pe moment, conturează aparenta mulţumire sufletească, dar corpul fizic nu poate ţine pasul cu suprasolicitarea și, la un moment dat, încep să apară diverse simptome. Uneori, nici nu avem timp să ne ascultăm corpul, nu avem timp să ne îmbolnăvim, căci avem ședinţe importante, obiective de atins și nu ne permitem luxul de a merge pe o viteză normală a vieţii noastre.

Sindromul de oboseală cronică a devenit o formulă de curtoazie, o normalitate, pusă adesea pe umerii programului prelungit la birou.

Consumul zilnic trebuie susţinut de un aport corespunzător, dar asta se întâmplă doar dacă avem trecute orele de sport pe agenda zilnică. În astfel de situaţii ne preocupăm de alimentaţia necesară pentru o bună dezvoltare a masei musculare, dar, dragii mei, creierul nostru este organul cel mai folosit… zi de zi… de zi… și cum, ce, când îi asigurăm hrană necesară? Ne minţim singuri excitând sistemul nervos cu 2-3…7-8 cafele sau o gustare dulce, sărată care ne mai ajută să funcţionăm puţin câte puţin. Dar noi suntem structuraţi să FUNCŢIONĂM sau să TRĂIM? Este important să MÂNCĂM sau să ne HRĂNIM?

În ultimele luni, peste 80% din pacienţii mei s-au prezentat la consultaţiile de nutriţie pentru o stare de DEVITALIZARE, un SINDROM DE OBOSEALĂ CRONICĂ,  o stare de MOLEȘEALĂ, pentru probleme legate de CONCENTRARE, MEMORIE DE LUNGĂ SAU SCURTĂ DURATĂ afectată.

În astfel de situaţii, într-adevăr, este o conștientizare a rolului pe care îl are fiecare aliment în parte, a impactului negativ sau pozitiv pe care îl poate avea fiecare lingură de mâncare, și soluţia este solicitarea sfatului unui specialist care să înţeleagă medicina ca un concept integrat.

CORPUL NOSTRU NU ESTE UN COȘ DE GUNOI în care să aruncăm tot ce ne cade în mână, chiar dacă este ziua colegei sau ne-a invitat un prieten la masă sau se livrează mâncare grasă, lipsită de gust la firma de catering sau găsim la cantina de la birou alimente îmbibate în ulei, prăjite. Toate acestea sunt pretexte, umbrele sub care ne ascundem deoarece nu ne asumăm o schimbare, nu dorim să ieșim din starea de confort în care ne aflăm, indiferent de consecinţe.

Dorim să obţinem performanţă din alimente prăjite, exces de cafea, dependenţă de alimente dulci sau sărate, băuturi îndulcite?

PERFORMANŢA SE DEFINEȘTE ÎN FARFURIA NOASTRĂ

Spune-mi ce mănânci, deoarece comportamentul alimentar definește grija de sine, te definește în relaţia cu tine, este cea mai reprezentativă metodă de respect a propriei persoane. Dacă tu nu te iubești pe tine, cum crezi că vei fi o sursă de inspiraţie pentru cei din jur sau cum crezi că vei rezista unui stres fizic, intelectual, emoţional?

Foamea pe factor de stres emoţional sau în contextul unei suprasolicitări este întâlnită în mod frecvent și nu este privită cu semne de întrebare, ci este percepută ca fiind o normalitate.

Tot greșit este să găsim în ghiozdanul copiilor sandviciuri cu mezeluri și gustări dulci, deoarece aceste alimente pot influenţa în mod direct și distructiv capacitatea de concentrare, imaginaţia, creativitatea, pot induce stări de nervozitate dacă sunt consumate timp îndelungat, în mod repetat.

Creșterea în greutate este scuzată de furtuna hormonală, de factorii genetici, de stresul zilnic, de retenţia de apă, dar este dovada unei lipse de asumare, a unei indiferenţe faţă de sănătatea individuală. Când ne trezim să adăugăm plusvaloare vieţii noastre, când ne asumăm că singurii responsabili de ceea ce ni se întâmplă în viaţa noastră suntem… noi înșine… surprinzător, nu? Nu are nicio vină colega că va avea ziua de naștere mâine, nici covrigăria, patiseria sau alte tentaţii la care ne expunem zilnic.

Nenumăraţi pacienţi din categoria top management mi-au solicitat sprijinul în conturarea unui program de alimentaţie personalizat, conștienţi fiind că ei trebuie să îi inspire pe cei din jur printr-un stil de viaţă echilibrat, dar mai ales pentru a fi într-o stare de bine cu propriul corp.

Nutriţia nu înseamnă limitare, frustrare, cântărirea porţiilor, abuz alimentar urmat de înfometare… NUTRIŢIA ESTE O ARTĂ, ARTA DE A TRĂI FRUMOS, dar trebuie înţeleasă atunci când încă mai avem timp să trăim frumos, atunci când putem avea șansa de a întâlni specialistul potrivit care să identifice ceea ce este compatibil cu structura noastră individuală, precum și ceea ce poate induce un stres metabolic, astfel încât soluţiile individuale să ne îndrume pe fiecare dintre noi pe drumul SĂNĂTĂŢII.

Noi decidem cum trăim fiecare secundă a vieţii noastre, dar conștienţi fiind că TIMPUL ESTE SINGURA RESURSĂ IRECUPERABILĂ.

În fiecare zi trebuie să fii PROTAGONISTUL vieţii tale, nu cu egoism, ci cu conștientizare și asumare. Dacă nu ești motivat să fii în cea mai bună formă a ta, cine crezi că poate avea încredere că poţi fi o resursă creativă, plină de imaginaţie, cu ambiţie și principii asumate? Poate cei ca tine… lipsiţi de respect faţă de propria persoană, într-o fugă către nicăieri, uitând că a trăi nu înseamnă a funcţiona o perioadă limitată de timp.

Trăiește frumos, într-o armonie minte-trup-suflet, cu gând bun.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii