Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Ahmet Buyunkali, președinte Opus Land Development: „Raportat la pandemie și provocările continue, afacerea s-a dezvoltat excelent”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Ahmet Buyukhanli CEO Opus Land Residential Development

Evoluția companiei într-un cuvânt

Good, printr-o simplă comparație a anului 2020 și 2019. Dacă ar fi să mă raportez la vremurile tulburi în care trăim și pandemie, cuvântul ar fi ”excelent”. Am reușit să îndeplinim targetul pe care ni l-am propus la începutul anului, am reușit să ne adaptăm și să facem o serie de schimbări în mixul de oferte și tipuri de locuințe pe care le dezvoltăm în Cosmopolis. Dar raportat la pandemie și provocările continue, afacerea s-a dezvoltat excelent, dovadă că oferim un concept unic pe piața imobiliară din România. Iar pe baza acestui stil de viață pe care îl oferim clienților, am reușit să compensăm și să înregistrăm o scădere infimă a numărului de unități vândute raportat la anul 2019, cel mai bun an din istoria Opus Land Development și Cosmopolis. Iar rezultatele sunt cu atât mai impresionante cu cât am traversat câteva luni grele, în care a existat un lockdown total.

Cosmopolis înseamnă 12.000 de locuitori și o gamă extinsă de tipuri de locuințe, astfel încât varietatea oferită clienților s-a simțit direct în numărul de unități vândute. Spre deosebire de anii trecuți, pandemia a dus și o schimbare în comportamentul clienților și în nevoile lor, astfel că ne-am adaptat și am ales să prioritizăm construcția de vile. Astfel, am reușit să rămânem atractivi, cu oferte diverse, cu multiple concepte de apartamente și vile.

Trebuie menționat că spre deosebire de alte proiecte imobiliare, pandemia și lockdown-ul au adus și provocări în privința nevoilor rezidenților pe care îi avem în Cosmopolis. Mai mult decât niciodată, vecinii noștri, familiile numeroase din complex, și-au dat seama că au acces și le sunt deservite toate nevoile prin prisma zecilor de magazine din strip mall-ul din cartier. În plus, am inovat prin derularea primului program gratuity de telemedicină din București. Practic, comunitatea Cosmopolis, dar și locuitorii Capitalei, au avut access la servicii medicale gratuite oferite de unul dintre cele mai mari lanțuri medicale.

Deși imobiliare sunt prin tradiție o activitate care se desfășoară în offline, clienții dorind să vadă proiectul, să vadă viitoare locuință, să înțeleagă conceptul, lockdown-ul din primăvară ne-a făcut să investim mai mult decât niciodată inclusive în zona de inovare digitală, online și digitalizare a serviciilor. Astfel, am reușit să punem soluții digitale astfel încât oricine a putut intra în contact cu agenții noștri de vânzare prin apeluri video și ne-a putut vizita virtual.

 

Cele mai importante lecții

La nivel de business știam deja că o parte din secretul reușitei e munca în echipă, dar pandemia nu a făcut decât să îmi confirme încă odată că o echipă bine închegată te ajută să te adaptezi, să inovezi, să faci față provocărilor.

Din perspectiva personală, lockdown-ul și restricțiile de mișcare au fost o șansă să învățăm să nu mai fim atât de grăbiți, să apreciem la adevărata valoare libertatea de mișcare, să ne bucurăm de oameni, de cei din jurul nostru.

 

Prestația autorităților

Anul a început cu o serie de necunoscute, toată această perioadă a însemnat frământări, decizii, situații noi, prudență. E greu de evaluat.

 

Strategia de business pentru 2021

Suntem deschiși la schimbări, analizăm cu atenție oportunitățile și continuăm să ne adaptăm. Trebuie să ascultăm clientul, să fim dispuși să ne reinvetăm. Dar sunt oportunități pe piață și am să vă dau un exemplu, în plină criză sanitară, în momentul în care alții alegeau să suspende investiții, noi am achiziționat încă 15,6 hectare de teren situate în imediata proximitate a Cosmopolis. Acestea se adaugă unui alt lot de aproximativ 10 hectare achiziționat anul trecut. Automat s-a demarat procedura de proiectare a planului general pentru această zonă, care va cuprinde același mix de facilități care au consacrat Cosmopolis: piscine, spații generoase pentru zone verzi, zone de relaxare și locuri de joacă.

 

Provocări în 2021

Cred că cea mai mare provocare va fi revenirea post-pandemia. În momentul unui incendiu, toată lumea se concentrează pe stingerea acestui incendiu, la problema majoră din acel moment. Doar în momentul în care flăcările au fost stinse, atenția se mută la efectele acelui incendiu, la pagube și urmări.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii